ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نتایج بنچمارک سرفیس گو ۳ مایکروسافت از بهبود چشمگیر عملکرد آن خبر می‌دهد

یکی از محصولات آینده مایکروسافت در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شده که بخشی از مشخصاتش را در اختیار ما قرار می‌دهد. این دستگاه که سرفیس گو ۳ نام دارد، احتمالا در پاییز پیش رو همراه با ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

یکی از محصولات آینده مایکروسافت در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شده که بخشی از مشخصاتش را در اختیار ما قرار می‌دهد. این دستگاه که سرفیس گو ۳ نام دارد، احتمالا در پاییز پیش رو همراه با سرفیس Duo 2 معرفی خواهد شد.

زمانی که مایکروسافت سرفیس گو ‌۲ را روانه بازار کرد، حتی بالاترین پیکربندی‌اش با پردازنده اینتل Core m3-8100Y هم قدرت مناسبی نداشت. اما به نظر می‌رسد ردموندی‌ها به دنبال تغییر رویکردشان در نسل بعدی آن هستند.

به تازگی نتایج بنچمارک سرفیس گو ۳ در گیک‌بنچ رویت شده که از پردازنده‌های Amber Lake اینتل بهره می‌برند. در گیک‌بنچ با دو پیکربندی روبه‌رو هستیم که هردو اسم رمز OEMAL را یدک می‌کشند.

مایکروسافت می‌خواهد این محصولش را به پردازنده‌های اینتل پنتیوم گلد 6500Y و اینتل Core i3-10100Y مجهز کند که هردوی آن‌ها از ۲ هسته و ۴ رشته بهره می‌برند. توان طراحی حرارتی این پردازنده‌ها ۵ وات است و همچنین به گرافیک مجتمع اینتل UHD 615 مجهز شده‌اند.

فرکانس پردازنده Core i3 حداکثر به ۳.۹ گیگاهرتز می‌رسد که ۵۰۰ مگاهرتز از نسخه پنتیوم بالاتر است و همچنین بجای ۴ گیگابایت رم، از ۸ گیگابایت رم بهره می‌برد. بنابراین با دو نسخه کاملا متفاوت از نظر سخت افزار و البته قیمت روبه‌رو هستیم.

سرفیس گو ۳

طبق این بنچمارک، نمونه مجهز به پردازنده پنتیوم گلد 6500Y در بخش تک هسته‌ای ۶۲ درصد عملکرد بهتری نسبت به پنتیوم گلد 4425Y مورد استفاده در سرفیس گو ۲ دارد. در بخش چند هسته‌ای، این اختلاف به ۴۷ درصد می‌رسد.

این موضوع به معنای آن است که حتی نسخه پایه سرفیس گو ۳ هم با بهبود عملکرد چشمگیری روبه‌رو می‌شود که مسلما برای کاربران خبری خوشایندی خواهد بود. البته این بهبود عملکرد برای مدل مجهز به پردازنده Core i3 بسیار کمتر است و به ترتیب به ۴ و ۱۱ درصد می‌رسد.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که محصولات مایکروسافت در این بنچمارک از سیستم عامل ویندوز ۱۰ پرو و نه ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنند. بنابراین احتمالا با تجهیز به سیستم عامل جدید ردموندی‌ها، با امتیازهای بالاتری هم روبه‌رو شویم. احتمالا در مهر ماه شاهد رونمایی از سرفیس گو ۳ همراه با سرفیس Duo 2 و سرفیس بوک ۴ خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی