ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تست گوزن ب‌ام‌و M4 Competition؛ وقتی سلطان هندلینگ در تنگنا قرار می‌گیرد [تماشا کنید]

محصولات ب‌ام‌و در هر کلاس و هر تریم از نظر هندلینگ همواره جزو بهترین‌ها بوده‌اند. اسپرت‌ترین نسخه‌ها هم که با نشان M شناخته می‌شوند، از این لحاظ سرآمد هستند و کمتر رقبایی توان رقابت با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

محصولات ب‌ام‌و در هر کلاس و هر تریم از نظر هندلینگ همواره جزو بهترین‌ها بوده‌اند. اسپرت‌ترین نسخه‌ها هم که با نشان M شناخته می‌شوند، از این لحاظ سرآمد هستند و کمتر رقبایی توان رقابت با آنها را دارند. اما کوپه M4 با نمایش بسیار ضعیف خود در تست گوزن نشریه KM77 این امر را زیر سوال برده و انتقادات زیادی را متوجه کمپانی آلمانی کرده است.

نسخه‌ای که توسط این نشریه اسپانیایی تست شده، به سری  Competition تعلق دارد. همانطور که در ویدیوی ضمیمه شده می‌توانید مشاهده فرمایید، در تلاش نخست این کوپه قدرتمند با سرعت اولیه 78 کیلومتر وارد مسیر مارپیچ می‌شود. در این تلاش M4 Competition به علت بیش‌فرمانی زیاد از مسیر انحراف پیدا می‌کند. این در حالی است که تسلا مدل 3 موفق شده چنین رکوردی را در تست گوزن KM77 با موفقیت ثبت کند. نکته تامل‌برانگیز در رابطه با رفتار کوپه باواریایی در این تلاش اینکه تمامی سیستم‌های کنترل چسبندگی و پایداری آن در مدار قرار داشته‌اند.

در تلاش دوم سرعت ورودی به 76 کیلومتر کاهش می‌یابد. این بار M4 Competition موفق می‌شود بدون انحراف از مسیر یا برخورد با مخروطی‌ها به انتهای مسیر برسد. هر چند در این تلاش نیز میزان بازی قسمت انتهایی خودرو بیش از حد احساس می‌شود.

رفتار عجیب و بیش‌فرمانی ب‌ام‌و M4 Competition در تست گوزن KM77 در شرایطی است که اکثر مدل‌های ارزیابی شده تاکنون، از کم‌فرمانی رنج برده‌اند. از آنجایی که لازمه قبولی در تست KM77 دستیابی به رکورد حداقل 77 کیلومتر در ساعت است، باید گفت نماینده ژرمن‌ها نتوانسته نمره قبولی را از این نشریه دریافت کند.

برای اینکه درک بهتری از میزان بد بودن رکورد ب‌ام‌و M4 Competition داشته باشید، بد نیست به عملکرد فورد پوما ST در تست گوزن KM77 اشاره کنیم. این کراس‌اوور کوچک که هیچ سنخیتی با M4 Competition ندارد، با رکورد 81 کیلومتر به کار خود در این تست پایان داده است.

البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم با وجود شکست، رکورد M4 Competition بهتر از رکورد شمار زیادی از مدل‌های اخیر ارزیابی شده توسط KM77 است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی