ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

رنو موبیلایز لیمو بدون امکان خرید معرفی شد؛ سدانی برقی برای حمل و نقل اشتراکی

شرکت رنو قصد دارد از نیمه دوم سال 2022 یک خودروی الکتریکی جدید را در چند کشور معین عرضه کند. این خودرو موبیلایز لیمو (Mobilize Limo) نام دارد و افرادی را نشانه گرفته که در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

شرکت رنو قصد دارد از نیمه دوم سال 2022 یک خودروی الکتریکی جدید را در چند کشور معین عرضه کند. این خودرو موبیلایز لیمو (Mobilize Limo) نام دارد و افرادی را نشانه گرفته که در سرویس‌های حمل و نقل – مثل تاکسیرانی، آژانس‌های مسافربری و سرویس‌های به اشتراک‌گذاری مسیر – مشغول به کار هستند. پیشرانه این سدان الکتریکی توانایی تولید 150 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و باتری آن تا 450 کیلومتر مسافت دوام می‌آورد.

در طراحی فضای داخلی موبلایز لیمو بر راحتی و آسایش سرنشینان عقب بیش از هر چیز دیگر تمرکز شده است. این سدان برقی 4.67 متر طول و 2.75 متر فاصله محوری دارد و سرنشین عقب آن از 288 میلیمتر فضای پا برخوردار است؛ ضمن اینکه به خاطر کف صاف، صندلی‌های عقب آن بسیار جادار و راحت بوده و فضای کافی برای سه سرنشین بزرگسال را ارائه می‌کنند. دو پورت USB، دکمه تنظیم صدای سیستم صوتی، دریچه‌های تهویه و چراغ مطالعه از امکانات تدارک دیده‌شده برای سرنشینان عقب هستند.

موبیلایز لیمو کمی کوچک‌تر از یک سدان سایز متوسط است

راحتی راننده دیگر فاکتوری است که طراحان رنو بر آن تاکید داشته‌اند، به همین جهت ارگونومی موبیلایز لیمو در سطح بالایی بوده و راننده به همه چیز دسترسی آسانی دارد. داشبورد این خودروی الکتریکی میزبان دو نمایشگر بزرگ است. نمونه موجود در پشت فرمان اندازه‌ای برابر با 10.25 اینچ و نمونه حاضر در قسمت میانی داشبورد اندازه‌ای برابر با 12.3 اینچ دارد. یک یخچال کوچک هم در بین دو صندلی جلو تعبیه شده است.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، نیروبخش موبیلایز لیمو پیشرانه‌ای تمام الکتریکی با 150 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور است. با اتکا به این پیشرانه محصول جدید رنو می‌تواند صفر تا صد را در عرض 9.6 ثانیه طی کرده و به نهایت سرعت 140کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

برای موبیلایز لیمو پک باتری 60 کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده که بر اساس چرخه WLTP برای پیمایش مسافت 450 کیلومتر کفایت می‌کند. این پک به فناوری شارژ پر سرعت مجهز شده و با 40 دقیقه اتصال به سوکتی متناسب، انرژی لازم برای پیمایش 250 کیلومتر مسافت در آن ذخیره می‌شود.

هشت ایربگ، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، سیستم پایش نقاط کور، دستیار حفظ خودرو در بین خطوط و اخطار وجود ترافیک در پشت از جمله تجهیزات موبیلایز لیمو در بخش ایمنی هستند. چراغ‌های LED، دستگیره‌های کشویی مخفی‌شونده و رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی هم از ویژگی‌های این خودرو در نمای بیرونی به شمار می‌روند. رنو یک پکیج آپشنال با نام Winter Pack نیز دارد که با سفارش آن صندلی‌ها و فرمان گرم‌شونده به موبیلایز لیمو افزوده می‌شود.

نکته عجیب در رابطه با محصول جدید رنو اینکه لیمو قابل خرید نبوده و علاقه‌مندان به آن فقط امکان اشتراک آن را خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی