ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت تاریخ انتشار ویندوز ۱۱ را رسما اعلام کرد

پس از مدت‌ها انتظار و چندین ماه پس از معرفی رسمی، بالاخره تاریخ انتشار نسل بعدی سیستم عامل مشخص شد. ردموندی‌ها تاریخ انتشار ویندوز ۱۱ را ۱۳ مهر ماه (۵ اکتبر) اعلام کرده‌اند که به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۱

پس از مدت‌ها انتظار و چندین ماه پس از معرفی رسمی، بالاخره تاریخ انتشار نسل بعدی سیستم عامل مشخص شد. ردموندی‌ها تاریخ انتشار ویندوز ۱۱ را ۱۳ مهر ماه (۵ اکتبر) اعلام کرده‌اند که به عنوان یک آپدیت رایگان در اختیار کاربران کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۱۰ قرار می‌گیرد یا سیستم‌های جدید با ویندوز 11 روانه بازار می‌شوند.

اگرچه ارتقای رایگان به ویندوز ۱۱ از ۱۳ مهر آغاز می‌شود، اما همانند گذشته شاهد روندی مرحله‌ای برای آن خواهیم بود. دستگاه‌های جدید واجد شرایط در ابتدا این سیستم عامل را دریافت می‌کنند و سپس در هفته‌ها و ماه‌های پس از ۱۳ مهر در اختیار کاربران دیگر قرار می‌گیرد.

«آرون وودمن»، مدیر عمومی بازاریابی ویندوز در مایکروسافت می‌گوید روند بروزرسانی تا اواسط ۲۰۲۲ طول می‌کشد:

«با تجربه چشمگیری که از ویندوز ۱۰ کسب کردیم، می‌خواهیم بهترین تجربه ممکن را ارائه کنیم. ما انتظار داریم تمام دستگاه‌های واجد شرایط تا اواسط ۲۰۲۲ بطور رایگان ویندوز ۱۱ را دریافت کنند.»

در دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ کنونی، Windows Update زمان در دسترس بودن ویندوز ۱۱ را مشخص می‌کند. کاربران سازگاری سیستم‌شان با ویندوز 11 را می‌توانند از طریق اپ PC Health Check یا Windows Update بررسی کنند.

اگرچه ویندوز 11 در تاریخ ۱۳ مهر ماه از راه می‌رسد، اما تمام قابلیت‌هایش در همین تاریخ در دسترس نخواهد بود. برای مثال ردموندی‌ها با همکاری آمازون اپ‌های اندرویدی را به ویندوز ۱۱ می‌آورد، اما در ۱۳ مهر ماه چنین قابلیتی وجود نخواهد داشت. انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ کاربران بتوانند چنین ویژگی را تجربه کنند.

ویندوز ۱۱ بطور رسمی روی دستگاه‌های خاصی نصب می‌شود و کاربران به حداقل سخت افزار مدنظر مایکروسافت باید دسترسی داشته باشند، با این حال اگر کامپیوتر قدیمی داشته باشید، می‌توانید فایل ISO این سیستم عامل را نصب کنید. با این وجود، احتمالا آپدیتی در دسترس‌تان قرار نمی‌گیرد.

مایکروسافت تا ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۲ مهر ۱۴۰۴) از ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌کند، بنابراین تا آن زمان می‌توانید با ویندوز 10 سر کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • J.A.R.V.I.S
    J.A.R.V.I.S | ۹ شهریور ۱۴۰۰

    توصیه ام به دوستان اینه که برای لپتاپ های قدیمی شون از ویندوز 10 LTSC استفاده کنن که ثبات فوقالعاده ای داره. من الان بالای یک سال دارم ازش استفاده میکنم نه هنگ داره نه مجبور به نصب مجدد شدم

مطالب پیشنهادی