ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی استفاده از قطعات چینی را در گوشی‌های جدید خود دو برابر کرده است

هواوی با هدف عبور از تحریم‌های آمریکا، استفاده از قطعات ساخت چین را در گوشی‌های هوشمند خود افزایش داده و گفته می‌شود میزان استفاده از قطعات چینی در موبایل‌های جدید دو برابر بیشتر از قبل ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

هواوی با هدف عبور از تحریم‌های آمریکا، استفاده از قطعات ساخت چین را در گوشی‌های هوشمند خود افزایش داده و گفته می‌شود میزان استفاده از قطعات چینی در موبایل‌های جدید دو برابر بیشتر از قبل شده است.

بر اساس گزارش وب‌سایت «NikkeiAsia»، بیش از ۶۰ درصد قطعات مورد استفاده در تولید موبایل‌های جدید هواوی، قطعات ساخت چین هستند. از زمانی که هواوی در لیست سیاه تجاری ایالات متحده قرار گرفت، مجبور شد قطعات ساخت آمریکا را جایگزین کند. تحریم‌های آمریکا امکان استفاده از قطعات شرکت‌های آمریکایی را به چینی‌ها نمی‌دهند و همین مساله مشکلات بسیاری را برای این شرکت به وجود آورد.

وب‌سایت NikkeiAsia با همکاری مرکز تحقیقاتی Fomalhaut در توکیو، یکی از مدل‌های میت 40E را کالبدشکافی کردند و متوجه شدند حدود ۶۰ درصد قطعات مورد استفاده در تولید این گوشی 5G، قطعات ساخت چین هستند که افزایش دو برابری استفاده از قطعات چینی را در مقایسه با هواوی میت ۳۰، گوشی نسل قبل همین سری را نشان می‌دهد.

با وجودی که هواوی کماکان مجبور است بخشی از نیاز تراشه خود را از طریق شرکت‌های آمریکایی تامین کند، اما در مسیری قرار دارد که به خودکفایی برسد.

بررسی Fomalhaut نشان می‌دهد که یکی از اصلی‌ترین قطعاتی که در گوشی‌های جدید جایگزین شده، نمایشگرهای BOE هستند که جایگزین نمایشگرهای سامسونگ شده‌اند. نمایشگر دستگاه به تنهایی تقریبا ۳۰ درصد از ارزش کلی یک گوشی هوشمند را به خود اختصاص می‌دهد. علاوه بر نمایشگر، سایر قطعات ساخت چین از جمله سوئیچ آنتن، تراشه‌های کنترل قدرت و سایر قطعاتی مانند حسگر اثر انگشت و باتری نیز توسط شرکت‌های چینی تولید شده‌اند و در موبایل‌های جدید هواوی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

باید دید این روند تا چه زمانی ادامه دارد و آیا چنین تغییراتی در کیفیت محصولات این شرکت چینی تاثیرگذار خواهد بود یا خیر. همچنین باید دید سرانجام وضعیت تحریم‌ها در مورد هواوی به چه سمت و سویی خواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۰ شهریور ۱۴۰۰

    باید کل چین تحریم بشه
    آمریکا خدای جهان باید بمونه

    • Ubinotech
      Ubinotech | ۱۲ شهریور ۱۴۰۰

      خدا مریضان را شفا بدهد

مطالب پیشنهادی