ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی شیائومی می ۱۱
تکنولوژی

شیائومی ۱۲ اولترا ظاهرا اولین گوشی مجهز به حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ خواهد بود

سامسونگ از نخستین حسگر دوربین موبایل ۲۰۰ مگاپیکسلی در جهان رونمایی کرد، اما برخی منابع آگاه می‌گویند نخستین موبایلی که به این سنسور مجهز خواهد شد، گلکسی S22 اولترا سامسونگ نخواهد بود، بلکه احتمال دارد ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

سامسونگ از نخستین حسگر دوربین موبایل ۲۰۰ مگاپیکسلی در جهان رونمایی کرد، اما برخی منابع آگاه می‌گویند نخستین موبایلی که به این سنسور مجهز خواهد شد، گلکسی S22 اولترا سامسونگ نخواهد بود، بلکه احتمال دارد این حسگر اولین بار برای شیائومی ۱۲ اولترا مورد استفاده قرار گیرد.

سامسونگ پیش از این نیز گوشی‌های پرچمدار خود را به همراه سنسورهای قدرتمندی روانه بازار کرده است. به عنوان مثال گلکسی S21 اولترا از یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی مگاپیکسلی بهره می‌برد. با این وجود طبق شایعاتی که تاکنون منتشر شده، به نظر می‌رسد گلکسی S22 اولترا نیز همچنان دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی خواهد داشت. همچنین گفته می‌شود سایر دوربین‌های این دستگاه از ۵۰ مگاپیکسل بالاتر نخواهد بود، بنابراین این گوشی ممکن است از حسگر جدید ۵۰ مگاپیکسلی «ایزوسل GN5» بهره ببرد.

از هفته‎‌های گذشته شایعاتی منتشر شده که عنوان می‌کند شیائومی ۱۲ اولترا احتمالا با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی معرفی خواهد شد و اکنون منابع بیشتری به این موضوع اشاره کرده‌اند. علاوه بر این، شیائومی همچنین تمایل دارد گوشی‌های خود را با دوربین‌های قدرتمندتری روانه بازار کند و تاکنون از سنسورهای سامسونگ استفاده کرده است. به نظر می‌رسد شرکت‌های چینی مانند ریلمی و ZTE به صورت کلی مشتاق هستند تا دوربین گوشی‌های خود را تقویت کنند.

سامسونگ امروز از «ایزوسل HP1»، اولین سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی موبایل جهان در کنار حسگر «ایزوسل GN5»، اولین سنسور ۵۰ مگاپیکسلی بازار مجهز به فناوری فوکوس خودکار «Dual Pixel Pro» رونمایی کرد.

ایزوسل HP1 در ابعاد ۱/۱.۲۲ اینچی با اندازه پیکسل ۰/۶۴ میکرومتری خود بیشترین وضوح تصویر را در تاریخ توسعه حسگر موبایل سامسونگ ارائه می‌دهد. همچنین ایزوسل HP1 از تصویربرداری ویدیویی ۸K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه و همچنین فیلمبرداری ۴K با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و میدان دید نسبتا وسیعی پشتیبانی می‌کند.

ایزوسل GN5، حسگر دیگری است که توسط کره‌ای‌ها معرفی شده که در واقع اولین سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی موبایل جهان مجهز به فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel Pro برای فوکوس خودکار در تمام جهت است و از تصویربرداری ویدیویی ۸K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه و همچنین فیلمبرداری ۴K با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی