ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ از اولین حسگر دوربین موبایل ۲۰۰ مگاپیکسلی جهان رونمایی کرد

سامسونگ از «ایزوسل HP1»، اولین سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی موبایل جهان در کنار حسگر «ایزوسل GN5»، اولین سنسور ۵۰ مگاپیکسلی بازار مجهز به فناوری فوکوس خودکار «Dual Pixel Pro» رونمایی کرد. ایزوسل HP1 بیشترین وضوح تصویر ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۲

سامسونگ از «ایزوسل HP1»، اولین سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی موبایل جهان در کنار حسگر «ایزوسل GN5»، اولین سنسور ۵۰ مگاپیکسلی بازار مجهز به فناوری فوکوس خودکار «Dual Pixel Pro» رونمایی کرد.

ایزوسل HP1 بیشترین وضوح تصویر را در تاریخ توسعه حسگر موبایل سامسونگ ارائه می‌دهد. حسگرهای جدید سامسونگ با فناوری ترکیب کردن پیکسل‌ها (پیکسل باینینگ) می‌توانند خروجی با کیفیت‌تری را براساس نور محیطی ارائه بدهند.

ایزوسل HP1 حسگری در ابعاد ۱/۱.۲۲ اینچی با اندازه پیکسل ۰/۶۴ میکرومتر است. فناوری جدید «ChameleonCell» این سنسور براساس نور محیطی، دو حالت ترکیب پیکسل ۲ در ۲ یا ترکیب پیکسل ۴ در ۴ را ارائه می‌دهد.

در حالت پیکسل باینینگ ۲ در ۲، این حسگر جدید سامسونگ می تواند تصاویر ۵۰ مگاپیکسلی را با پیکسل‌‌های ۱.۲۸ میکرومتر ارائه دهد. در حالت ترکیب پیکسل ۴ در ۴ نیز این حسگر جدید سامسونگ تصاویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی را با اندازه پیکسل ۲.۶۵ میکرومتر ارائه می‌دهد.

همچنین ایزوسل HP1 از تصویربرداری ویدیویی 8K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه و همچینن فیلمبرداری 4K با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و میدان دید نسبتا وسیعی پشتیبانی می‌کند. سامسونگ توضیحی در مورد فناوری فوکوس خودکار به کار گرفته شده در این سنسور مطرح نکرده است.

ایزوسل GN5، حسگر دیگری است که توسط کره‌ای‌ها معرفی شده و که در واقع اولین سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی موبایل جهان مجهز به فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel Pro برای فوکوس خودکار در تمام جهت است. ایزوسل GN5‌ درواقع سنسور ۱/۱.۵۷ اینچی با اندازه پیکسل یک میکرومتری است که از ترکیب پیکسل ۲×۲ پیکسل برای تصاویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی در شرایط کم نور پشتیبانی می‌کند. این حسگر همچنین از فناوری FDTI برای جذب هرچه بیشتر نور برای هر پیکسل و کاهش نویز بهره می‌برد. حسگر ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ از تصویربرداری ویدیویی 8K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه و همچنین فیلمبرداری 4K با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۱۱ شهریور ۱۴۰۰

    ChameleonCell سلول ملوّن

مطالب پیشنهادی