ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی میت ۵۰ احتمالا از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی خواهد کرد

طبق گزارش بلومبرگ، اپل قصد دارد امکان برقراری ارتباط آیفون‌ها با ماهواره‌ها را در مناطقی که تحت پوشش شبکه‌های مخابراتی قرار ندارند، برای سرویس‌های اضطراری فراهم کند. اکنون گفته می‌شود هواوی میت ۵۰ نیز احتمالا رویکرد ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

طبق گزارش بلومبرگ، اپل قصد دارد امکان برقراری ارتباط آیفون‌ها با ماهواره‌ها را در مناطقی که تحت پوشش شبکه‌های مخابراتی قرار ندارند، برای سرویس‌های اضطراری فراهم کند. اکنون گفته می‌شود هواوی میت ۵۰ نیز احتمالا رویکرد مشابه نسل جدید آیفون را پیش خواهد گرفت.

طبق اطلاعاتی که توسط یک افشاگر معروف در شبکه اجتماعی چینی ویبو منتشر شده است، سری هواوی میت ۵۰ از ویژگی ارسال پیام کوتاه از طریق ماهواره پشتیبانی خواهد کرد. علاوه بر این، افشاگر چینی عنوان می‌کند که ویژگی ارتباط ماهواره‌ای تا پایان سال در دسترس دستگاه‌های بیشتری در چین قرار می‌گیرد. البته توضیحات بیشتری در مورد این فناوری هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

هواوی میت ۵۰

با این وجود باید توجه کرد که تاکنون هیچ اطلاعات رسمی در مورد پشتیبانی سری میت ۵۰ از قابلیت پیام‌ کوتاه از طریق ماهواره توسط هواوی ارائه نشده است.

به دلیل تحریم‌های ایالات متحده و کمبود جهانی تراشه، غول فناوری چینی مجبور شد معرفی سری P50 را به نیمه دوم سال موکول کند. در حال که قرار بود گوشی‌های سری میت ۵۰ هواوی پاییز سال جاری عرضه شوند، ممکن است با تاخیر مواجه شده و در نیمه اول سال ۲۰۲۲ وارد بازار شوند.

سیستم ناوبری ماهواره‌ای Beidou (BDS) یک سیستم ارتباطی ماهواره‌ای جهانی بوده که توسط چین توسعه یافته است. سرویس ماهواره‌ای Beidou موقعیت‌یابی سریع، ناوبری در زمان واقعی، زمان‌بندی دقیق، گزارش موقعیت مکانی، سرویس پیام کوتاه و خدمات دیگری را ارائه می‌کند. سیستم پیام کوتاه Beidou نسبت به سایر سیستم‌های مشابه خود تفاوت‌هایی دارد. از این سیستم در صنایع مختلفی مانند حمل و نقل هوشمند، پیشگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها، نظارت بر نیرو و نظارت هیدرولوژیکی استفاده می‌شود.

بر اساس اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده سری میت ۵۰ هواوی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. گوشی‌های این سری برخلاف سری P50 با پشتیبانی از شبکه 5G روانه بازار خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی