ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست اسنپدراگون Wear 5100 با هسته‌های Cortex-A53 به بازار می‌آید

چیپست کوالکام سری اسنپدراگون Wear 4100 به‌زودی از رده خارج می‌شود و جای خود را به اسنپدراگون Wear 5100 با چهار هسته Cortex-A53 می‌دهد. کوالکام ظاهرا این تراشه را در پیکربندی‌های مختلف با ۲ گیگابایت ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

چیپست کوالکام سری اسنپدراگون Wear 4100 به‌زودی از رده خارج می‌شود و جای خود را به اسنپدراگون Wear 5100 با چهار هسته Cortex-A53 می‌دهد. کوالکام ظاهرا این تراشه را در پیکربندی‌های مختلف با ۲ گیگابایت رم LPDDR4X و ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه eMMC آزمایش می‌کند، هرچند احتمالا عملکردش پایین‌تر از تراشه اگزینوس W920 خواهد بود.

کوالکام با اسنپدراگون Wear 5100 محصول جدیدی وارد بازار خواهد کرد که پیشرفت‌های متنوعی را در بر می‌گیرد. این تراشه از چهار هسته Cortex-A53 بهره می‌برد در حالی که اگزینوس W920 از هسته Cortex-A55 استفاده می‌کند. به گفته شرکت آرم، Cortex-A55 حدود ۱۸ درصد توان بیشتر و ۱۵ درصد بهینگی مصرف انرژی بیشتر نسبت به Cortex-A53 دارد.

اسنپدراگون Wear 5100 پردازنده کمکی بهبودیافته‌ای از نوع AON دارد که می‌تواند وظایف ساده پس‌زمینه مثل شمارش گام‌ها و نوسازی صفحه همیشه روشن را مدیریت کند. این پردازنده کمکی در Wear 5100 نسبت به هسته‌های اصلی CPU انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کند.

با این حال، بخش عمده راندمان بالای تراشه اگزینوس مربوط به لیتوگرافی مدرن ۵ نانومتری آن است. اسنپدراگون Wear 4100 با لیتوگرافی قدیمی ۱۲ نانومتری طراحی شده بود. حالا در شایعات گفته شده که کوالکام می‌خواهد وظیفه تولید اسنپدراگون Wear 5100 را به سامسونگ محول کند، ولی معلوم نیست که کدام لیتوگرافی در تولید این تراشه استفاده خواهد شد.

چیپست اسنپدراگون Wear 5100 از یک دوربین ۱۶ و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. برخی ساعت‌های هوشمند کودکان دو دوربین دارند که از یکی برای تصویربرداری و از دیگری برای تماس ویدیویی استفاده می‌شود. با تمام این موارد، احتمالا هنوز چند وقتی باید صبر کنیم تا چیپست پوشیدنی کوالکام برای عرضه آماده شود.

نکته جالب این‌که در گزارش امروز به SMIC چین هم اشاره شده که در حال حاضر خط تولید ۱۴ نانومتری دارد و به‌زودی فعالیت خط تولید ۱۰ نانومتری خود را آغاز می‌کند. بدین ترتیب تولیدکنندگان چینی می‌توانند تراشه محصولاتشان را به‌صورت مستقیم از داخل خاک این کشور تامین کنند و محتاج سامسونگ یا TSMC نباشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی