ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی با MIUI Pure Mode از کاربران در برابر اپ‌های مخرب محافظت می‌کند

شیائومی در چین شروع به جذب کاربران برای آزمایش ویژگی جدید رابط کاربری‌اش به نام «MIUI Pure Mode» کرده است. این قابلیت اختیاری که مانع از سایدلود فایل‌های APK می‌شود، به کاربران کمک می‌کند تا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

شیائومی در چین شروع به جذب کاربران برای آزمایش ویژگی جدید رابط کاربری‌اش به نام «MIUI Pure Mode» کرده است. این قابلیت اختیاری که مانع از سایدلود فایل‌های APK می‌شود، به کاربران کمک می‌کند تا از خودشان در برابر اپلیکیشن‌های مخرب محافظت کنند.

شیائومی همواره قابلیت‌های جدیدی به رابط کاربری‌اش اضافه می‌کند و هرچند وقت یکبار نسخه جدیدی از MIUI را روانه بازار می‌کند. این شرکت که اخیرا رابط‌های کاربری MIUI 12.5 و MIUI 12.5 Enhanced را معرفی و منتشر کرده، حالا مشغول کار روی قابلیت جدید MIUI Pure Mode است.

این ویژگی که در حالت بتا قرار دارد، می‌خواهد به نگرانی‌های امنیتی ناشی از اپ‌های مخرب اندرویدی پایان دهد. به گفته شیائومی، نزدیک به ۴۰ درصد اپ‌های نصب شده روی MIUI هرگز بررسی‌های امنیتی را پشت سر نمی‌گذارند و ۱۰ درصد آن‌ها هم خطرناک به حساب می‌آیند.

چینی‌ها برای رفع چنین مشکلی، به سراغ ویژگی MIUI Pure Mode رفته‌اند. زمانی که این قابلیت فعال می‌شود، کاربران نمی‌توانند اپ‌ها را از منابع خارجی (سایدلود کردن فایل APK) نصب کنند. علاوه بر این، نصب برنامه در پس زمینه بدون رضایت کاربر غیرممکن می‌شود و چنین فرایندهایی مسدود خواهند شد.

بررسی شیائومی می ۱۱

اگرچه این ویژگی مانع از نصب برنامه‌ها از منابع خارجی می‌شود، اما می‌توانید با غیرفعال کردن آن دوباره به چنین عملکردی دست پیدا کنید. در حقیقت شیائومی نمی‌خواهد مانع از نصب اپ‌ها از منابع خارجی شود و MIUI Pure Mode را به صورت یک قابلیت اختیاری برای کاربران منتشر می‌کند.

این قابلیت در حال حاضر مراحل آزمایشی‌اش را درون چین پشت سر می‌گذارند و نمی‌دانیم این ویژگی چه زمانی به صورت پایدار در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. علاوه بر این، اطلاعی از امکان عرضه جهانی‌اش هم نداریم.

این احتمال وجود دارد که شیائومی، MIUI Pure Mode را به عنوان یک قابلیت جدید در رابط کاربری MIUI 13 قرار دهد و آن را در پرچمدارهای آینده این کمپانی ببینیم. البته کاربران محصولات قدیمی هم احتمالا از طریق یک بروزرسانی نرم افزاری به آن دست پیدا خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی