ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نیتروفون ۱ معرفی شد؛ نسخه متفاوت پیکسل 4a با سیستم عامل امن GrapheneOS

شرکت آلمانی «NitroKey» نسخه جدیدی از پیکسل 4a با نام «نیتروفون ۱» را معرفی کرده که با بهره‌مندی از سیستم عامل «GrapheneOS»، امنیت بالایی دارد و توجه ویژه‌ای به حفظ حریم خصوصی کاربران نشان می‌دهد. ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

شرکت آلمانی «NitroKey» نسخه جدیدی از پیکسل 4a با نام «نیتروفون ۱» را معرفی کرده که با بهره‌مندی از سیستم عامل «GrapheneOS»، امنیت بالایی دارد و توجه ویژه‌ای به حفظ حریم خصوصی کاربران نشان می‌دهد.

شرکت NitroKey کلیدهای امنیتی USB، همچنین لپ‌تاپ و کامپیوترهای دسکتاپ با امنیت بالا در بازار می‌فروشد و نیتروفون ۱ اولین گوشی هوشمند این شرکت است که به بازار عرضه می‌شود.

نیتروفون ۱ در واقع همان پیکسل 4a است که با سیستم عامل متفاوت و برخی تغییرات سخت افزاری به بازار عرضه خواهد شد. این دستگاه به جای اندروید ۱۱ با سرویس‌های گوگل، با سیستم عامل GrapheneOS کار می‌کند. در واقع شرکت آلمانی در توسعه این دستگاه، همه اپلیکیشن‌های گوگل را کنار گذاشته و بر اضافه کردن ویژگی‌های امنیتی بیشتر در این دستگاه تمرکز کرده است.

نیتروفون ۱

از ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به امنیت بالای آن در تغییر PIN اشاره کرد که در صورت تغییر الگوی PIN، کلید قطع اضطراری (Kill Switch) خودکار موبایل را برای مدت معینی خاموش می‌کند. همچنین به منظور جلوگیری از ردیابی توسط برخی اپ‌ها، دسترسی اپلیکیشن‌ها به IMEI، سریال MAC و سایر داده‌های کاربر را محدود می‌‌‌کند.

امکان نصب اپلیکیشن‌های گوگل روی این دستگاه وجود دارد، اما این برنامه‌ها روی سندباکس نصب می‌شوند و در عین حال امنیت بالاتری را برای کاربر به ارمغان می‌آورند. یکی دیگر از نکات امنیتی که در مورد این گوشی هوشمند مطرح می‌شود آن است که کاربران می‌توانند از شرکت آلمانی بخواهند قبل از ارسال دستگاه، میکروفون را به صورت کامل از گوشی جدا کنند.

نیتروفون ۱

نیتروفون ۱ به تراشه Titan M مجهز شده که امکان Verified Boot را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و همچنین نصب GrapheneOS را آسان‌تر می‌کند.

این قابلیت‌های امنیتی می‌تواند باعث افزایش قیمت نیتروفون ۱ نسبت به پیکسل 4a شود. در حالی که پیکسل 4a با قیمت ۳۴۹ دلار عرضه می‌شود، نیتروفون ۱ با قیمتی در حدود ۷۵۰ دلار در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی