ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل ایده استفاده از حسگرهای سلامتی در مک‌بوک پرو را بررسی می‌کند

بر اساس اطلاعات به دست آمده از یک پتنت جدید، اپل در حال بررسی چگونگی افزودن حسگر ردیابی بیومتریک به محل استراحت دست در لپ‌تاپ‌هاست. بنابراین احتمالا فناوری مشابهی که در اپل واچ به کار ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

بر اساس اطلاعات به دست آمده از یک پتنت جدید، اپل در حال بررسی چگونگی افزودن حسگر ردیابی بیومتریک به محل استراحت دست در لپ‌تاپ‌هاست. بنابراین احتمالا فناوری مشابهی که در اپل واچ به کار گرفته شده، به مک‌بوک پرو می‌آید.

کوپرتینویی‌ها در پتنت جدیدی که به‌تازگی به سطح اینترنت راه پیدا کرده وضعیت دستگاه قابل حملی را توصیف کرده‌اند که حسگر زیستی یکپارچه دارد. اگرچه فناوری موجود در این پتنت می‌تواند در نقاط مختلف مک‌بوک پرو کار گذاشته شود، اما طرح‌هایی که در این پتنت وجود دارد به محلی اشاره می‌کند که دست‌ها روی آن قرار می‌گیرند.

در بخشی از این پتنت آمده است: «بسیاری از دستگاه‌های قابل حمل الکترونیکی قدیمی طوری طراحی شده‌اند که فقط از طریق کیبورد یا دستگاه‌های ورودی مشابه اطلاعات دریافت می‌کنند. با این حال، نوت‌بوک‌های سنتی اندکی هستند که حسگرهای پیشرفته یا روش‌های پیچیده نظارتی داشته باشند.»

اپل استفاده از یک حسگر زیستی را پیشنهاد کرده که در سطح دستگاه‌های قابل حمل الکترونیکی کار گذاشته می‌شود. در ادامه این پتنت آمده است: «دستگاه الکترونیکی مدنظر اپل شامل لایه ماتی است که روی یک لایه نیمه شفاف قرار داده شده و دربرگیرنده حفره‌های بسیار کوچکی است. مجموعه این حفره‌های کوچک طوری طراحی شده‌اند که در صورت عدم کارکرد حسگر زیستی، منبع نور و گیرنده نور را بپوشانند.»

اپل می‌گوید منبع روشنایی نور یا سایر انرژی‌های اپتیکال را از طریق حفره‌های کوچک به قسمتی از بدن کاربر می‌رساند. سپس گیرنده نور بازتاب آن را دریافت می‌کند و اطلاعات لازم را به ثبت می‌رساند. اپل ادامه می‌دهد: «حسگر زیستی در کنار کیبورد کار گذاشته می‌شود و قسمتی از بدن که روی آن قرار می‌گیرد کف دستان کاربر است. منبع نور هم یک چراغ LED سبز است. حسگر زیستی طوری ساخته شده که رگ‌های خونی موجود در بدن کاربر را شناسایی کند.»

این شرکت می‌گوید برای جلوگیری از به چشم آمدن طیف مرئی نور LED، ممکن است از یک حسگر مجاورت استفاده شود تا تنها در صورت قرار گرفتن دست روی محل مربوطه حسگرها فعالیت خود را آغاز کنند.

اگرچه تمرکز این پتنت بر قابلیت‌های سلامتی است، اما فناوری مدنظر اپل می‌تواند کاربردهای دیگری هم داشته باشد و برای مثال به منظور تشخیص شرایط نوری محیط استفاده شود. همچنین اگر دستگاه نتواند تا مدت مشخصی کف دست کاربر را تشخیص دهد، دستگاه قادر است به طور خودکار قفل یا خاموش شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی