ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی روی گوشی رول‌شدنی با پشتیبانی از ژست‌های حرکتی بدون لمس کار می‌کند

مستندات مربوط به پتنت هواوی، گوشی هوشمندی را با نمایشگر رول‌شدنی نشان می‌دهد که از ژست‌های حرکتی بدون لمس یا هوایی برای باز کردن نمایشگر به حالت گسترده پشتیبانی می‌کند. سرعت باز شدن نمایشگر از ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

مستندات مربوط به پتنت هواوی، گوشی هوشمندی را با نمایشگر رول‌شدنی نشان می‌دهد که از ژست‌های حرکتی بدون لمس یا هوایی برای باز کردن نمایشگر به حالت گسترده پشتیبانی می‌کند. سرعت باز شدن نمایشگر از حالت رول شده به حالت گسترده با توجه به تعداد انگشتانی که کاربر در ژست حرکتی استفاده می‌کند، می‌تواند تغییر کند.

براساس گزارش منتشر شده از وب‌سایت «LetsGoDigital»، غول فناوری چینی پتنت خود را در سازمان جهانی مالکیت فکری  (WIPO) ثبت کرده است. با توجه به مستندات مربوط به این پتنت و تصایر منتشر شده از آن، ظاهرا چینی‌ها ایده توسعه موبایلی با نمایشگر رول‌شدنی را در سر دارند که دور دستگاه قرار گرفته و به شکل متفاوتی باز می‌شود.

در پتنت نحوه گسترده شدن نمایشگر رول‌شدنی به دور دستگاه توضیح داده شده است. کاربران می‌توانند از طریق ژست‌های حرکتی لمسی یا بدون لمس، نمایشگر را به حالت گسترده در آوردند.

برای کنترل نمایشگر رول‌شدنی، نواری لغزنده به صورت مجازی روی صفحه، نمایش داده می‌شود تا کاربران بتوانند از طریق آن فرمان گسترده شدن نمایشگر را صادر کنند. این سیستم قابلیت همگام‌سازی با فیدبک لمسی و افکت صوتی را دارد. به علاوه کاربر می‌تواند با ژست‌های حرکتی نمایشگر را به حالت گسترده درآورد و در صورت لزوم مجددا آن را به حالت اولیه بازگرداند.

هواوی ظاهرا قصد دارد به کاربران اجازه دهد حتی سرعت باز شدن نمایشگر به حالت گسترده را نیز تحت کنترل خود داشته باشند. براساس تعداد انگشتان دست که برای فرمان دادن به کار برده می‌شود،‌ سرعت باز شدن نمایشگر به حالت گسترده، تنظیم خواهد شد. در واقع دو، سه، چهار یا حتی پنج انگشت اگر در ژست‌های حرکتی مورد استفاده قرار بگیرند،‌ به ترتیب سرعت باز شدن نمایشگر را از کم به زیاد تغییر می‌دهد.

همانطور که می‌دانید ثبت یک پتنت تضمینی برای ورود آن به دنیای واقعی و تجاری نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی