ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پیوند گذشته و آینده؛ معرفی آئودی E-Legend EL1 با 850 اسب بخار قدرت برقی

خودروساز آلمانی آئودی از مدل E-Legend EL1 به طور رسمی در نمایشگاه خودروی مونیخ پرده برداری کرد. این خودرو برقی با الهام از خودروی مخصوص رالی شرکت آئودی یعنی Quattro S1 ساخته شده است و مجهز ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

خودروساز آلمانی آئودی از مدل E-Legend EL1 به طور رسمی در نمایشگاه خودروی مونیخ پرده برداری کرد. این خودرو برقی با الهام از خودروی مخصوص رالی شرکت آئودی یعنی Quattro S1 ساخته شده است و مجهز به قوای محرکه برقی است.

این خودرو مجهز به شاسی تمام کربنی است و از 3 موتور الکتریکی نیرو می‌گیرد. یک موتور الکتریکی با حداکثر قدرت 201 اسب بخار در محور جلو و دو موتور الکتریکی دیگر در محور عقب با حداکثر قدرت 302 اسب بخار مجموع قدرت این خودرو را به 805 اسب بخار می‌رساند.

بسته باتری به ظرفیت 90kWh نیز نیرو رسان این موتورها خواهد بود. این بسته باتری به شکل حرف T در بخش زیرین شاسی قرار دارد تا مرکز ثقل و محل نصب صندلی‌ها تا حد امکان پایین بیاید. همچنین امکان شارژ باتری با سرعت 300kWh نیز فراهم است.

حداکثر برد حرکتی این خودرو به 400 کیلومتر می‌رسد و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به کمتر از 2.8 ثانیه زمان احتیاج دارد. همچنین 2 دور سریع در پیست تاریخی نوربرگ رینگ را با یک بار شارژ می‌زند.

وزن E-Legend به 1680 کیلوگرم می‌رسد و از چرخ 19 اینچی در جلو و 20 اینچی در عقب بهره می‌برد. چراغ های روشنایی روز در جلو و عقب کار شده‌اند و مجهز به یک اسپویلر اختصاصی است. همچنین سیستم تعلیق قابلیت تنظیم به 3 حالت مختلف را دارد.

از مهم ترین امکانات نیز می‌توان به سیستم تهویه مطبوع، دوربین دید عقب و سیستم مولتی مدیا با قابلیت چند رسانه‌ای اشاره کرد.

تنها 30 دستگاه از EL1 تولید و به فروش خواهد رسید و برچسب قیمتی آن نیز برابر با 890 هزار یورو است.

در آینده نزدیک آئودی از دو مدل دیگر که با الهام گرفتن از خودروهای تاریخی رالی این شرکت طراحی شده‌اند پرده برداری خواهد کرد و میزان تولید هر کدام نیز تنها 30 دستگاه خواهد بود.

آئودی با این اقدام به نوعی گذشته را به آینده این شرکت پیوند زده است. طراحی کلاسیک EL1 در کنار قوای محرکه مدرن و آینده نگر را باید یکی از حرکت های جذاب و جالب توجه در نمایشگاه خودروی مونیخ قلمداد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی