ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فولکس واگن ID. Life معرفی شد؛ پیش‌نمایشی از 2025

فولکس واگن از یک کانسپت متفاوت در نمایشگاه خودروی مونیخ رونمایی کرد. این مفهومی ID. LIFE نام دارد و پیش‎‌نمایشی از یک مدل الکتریکی جدید در سال 2025 را ارائه می‌کند. پیشرانه 230 اسب بخاری، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

فولکس واگن از یک کانسپت متفاوت در نمایشگاه خودروی مونیخ رونمایی کرد. این مفهومی ID. LIFE نام دارد و پیش‎‌نمایشی از یک مدل الکتریکی جدید در سال 2025 را ارائه می‌کند. پیشرانه 230 اسب بخاری، شتاب 6.9 ثانیه‌ای، باتری 57 کیلووات ساعتی و برد 400 کیلومتری مشخصات اصلی این مفهومی را تشکیل می‌دهند.

بی‌شک اولین چیزی که در برخورد با فولکس واگن ID. LIFE جلب توجه می‌کند، طراحی خاص آن است. این هاچبک جذاب بدنه‎ای جعبه‌ای شکل داشته و در آن المان‌های قدیمی با سبکی مدرن بازآفرینی شده‌اند. مثل اکثر مدل‌های روز در این خودرو نیز از چراغ‌های LED به وفور استفاده شده و تقریبا همه آنها ساختاری یکپارچه با بدنه دارند.

مدل به نمایش درآمده در مونیخ، رنگ‌آمیزی دوگانه دارد. به گفته ژرمن‌ها در ساخت این مدل توجه ویژه‌ای به استفاده از مواد پایدار شده؛ برای مثال پوشش رنگ بدنه از قطعات چوبی و مواد سفت‌کننده طبیعی بدست آمده و سقف نرم بازشونده 100 درصد از پلاستیک بازیافتی تولید شده است. در داخل کابین هم اکثر قسمت‌ها جنسی از مواد طبیعی دارند.

شکل شیشه عقب و اسپویلر سقفی ID. LIFE تا حدودی کانسپت رنو R5 را در ذهن مجسم می‌کند

فولکس واگن ID. LIFE بر مبنای نسخه‌ای کوچک‌تر از پلتفرم MEB توسعه یافته و اولین مدل مبتنی بر این پلتفرم است که در آن نیرو به محور جلو منتقل می‌شود.

نمای عقب ID. LIFE حالتی متقارن با نمای جلو دارد

در داخل کابین با محیطی مینیمال اما کاملا آینده‌نگرانه و مدرن روبرو هستیم. صندلی‌های این مفهومی پیشرفته به حالت‌های مختلف قابل خم کردن هستند. در حالتی که فولکس واگن آن را سینما مد می‌نامد، صندلی‌های جلو تا شده و حالتی هم‌سطح با صندلی‌های عقب ایجاد می‌کنند. در چنین آرایشی کابین ID. LIFE به یک مکان خصوصی برای تماشای فیلم و سایر امور تبدیل می‌شود! صندلی‌های ردیف عقب نیز قابل تا شدن هستند که در آن صورت یک فضای مسطح 2 متری برای قرار دادن اشیا مختلف فراهم خواهد شد.

داشبورد فولکس واگن ID. LIFE فاقد نمایشگر دیجیتال رایج برای سیستم اینفوتینمنت است. برای برقراری ارتباط با این سیستم تلفن همراه و یا تبلت راننده به خودرو متصل می‌شود و راننده می‌تواند از طریق آن به تنظیمات و قسمت‌های مختلف دسترسی داشته باشد. یک نگهدارنده آهنربایی روی داشبورد نصب شده که تلفن همراه یا تبلت روی آن قرار می‌گیرد.

تازه‌ترین مفهومی فولکس واگن به یک پروژکتور مجهز شده و دارای پرده 34 اینچی در داشبورد است. این پروژکتور در کنار تماشای فیلم، امکان انجام برخی بازی‌ها که فولکس واگن آن را به ID. LIFE اضافه کرده، فراهم می‌کند.

آنطور که یکی از مدیران فولکس واگن گفته ID. LIFE برداشت کمپانی از یک خودروی الکتریکی شهری در آینده نه‎‌چندان دور را به نمایش می‌گذارد و در طراحی آن بر نیازها و خواسته‌های مشتریان جوان تمرکز شده است. از دید این مدیر در آینده، خودروها با سبک زندگی پیوند عمیق‌تری خورده و صرفا یک وسیله نقلیه برای رفتن از نقطه A به نقطه B نخواهند بود.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، این خودرو در سال 2025 و با قیمتی در حدود 20 هزار یورو از راه خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی