ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل احتمالا تولید خودرو برقی را بدون کمک شرکت دیگری پیش خواهد برد

با وجودی که خبرهای مختلفی درمورد تصمیم اپل برای همکاری با شرکت‌های خودروساز از جمله تویوتا برای تولید خودرو برقی منتشر شده، اما این احتمال وجود دارد با هدف جلوگیری از به تاخیرافتادن پروژه، کار ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

با وجودی که خبرهای مختلفی درمورد تصمیم اپل برای همکاری با شرکت‌های خودروساز از جمله تویوتا برای تولید خودرو برقی منتشر شده، اما این احتمال وجود دارد با هدف جلوگیری از به تاخیرافتادن پروژه، کار را به تنهایی و بدون همکاری مشترک با شرکت‌های دیگر پیش ببرد.

منابع آگاه به بازار ادعا می‌کنند که واحد تحقیق و توسعه اپل برای توسعه سخت‌افزار خودروهای برقی در سال ۲۰۱۴ کار خود را آغاز کرد دو سال بعد و در سال ۲۰۱۶ غول فناوری با چالش‌هایی روبرو شد و تصمیم گرفت به دنبال شریک تجاری مناسبی باشد. به همین منظور اپل تاکنون با تویوتا، نیسان و همچنین BMW و هیوندای صحبت‌هایی انجام داده است. در تمام این مدت توسعه‌نرم‌افزاری این پروژه ادامه پیدا کرده اما واحد سخت‌افزار اپل تقریبا کار خود را متوقف کرده است.

خودروی برقی

اکنون پس از ناکامی در پیدا کردن شریک تجاری مناسب، منابع ادعا می‌کنند که اپل تصمیم دارد توسعه پروژه خودروی برقی خود را به تنهایی آغاز کند. برای انجام این کار، غول فناوری عملکرد کامل سخت‌افزارهای داخلی خود را مجددا راه‌اندازی کرده و در حال انتخاب تامین‌کنندگان قطعات نهایی پروژه خود است.

گفته می‌شود دلیل اصلی تصمیم اپل، تاخیرهای بی‌شمار این شرکت بوده است. برخی از خودروسازان مانند فاکسکان تمایلی ندارند تا پیمانکار فرعی اپل باشند و شرکت‌های دیگر نیز ترجیح می‌دهند روی پروژه‌های خود تمرکز داشته باشند.

اپل به صورت عمومی درباره پروژه مرموز Apple Car خود به طور مفصل صحبت نکرده است. برخی گزارش‌های عنوان می‌کنند که کوپرتینویی‌ها قصد دارند تولید انبوه خودروهای برقی خود را در سال ۲۰۲۴ آغاز کنند اما بلومبرگ ادعا می‌کند این پروژه حداقل نیم دهه دیگر آغاز می‌شود. اخیرا «داگ فیلد» نایب رئیس پروژه‌های ویژه اپل که روی خودروی برقی اپل فعالیت داشته به شرکت خودروسازی فورد پیوست تا مدیر ارشد فناوری پیشرفته این شرکت باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی