ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مدرنا روی تولید واکسن ترکیبی کرونا و آنفولانزا کار می‌کند

شرکت مدرنا اعلام کرد در حال توسعه واکسن دوز تقویتی جدید کرونا است که حاوی واکسن تجربی آنفولانزا نیز خواهد بود تا بتواند در مقابل هر دو ویروس اثربخشی داشته باشد. این شرکت امیدوار است ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۰

شرکت مدرنا اعلام کرد در حال توسعه واکسن دوز تقویتی جدید کرونا است که حاوی واکسن تجربی آنفولانزا نیز خواهد بود تا بتواند در مقابل هر دو ویروس اثربخشی داشته باشد. این شرکت امیدوار است بتواند در ادامه واکسن‌های جدیدی به بازار عرضه کند که در مقابل بیماری‌های تنفسی کارایی داشته باشند.

این شرکت امیدوار است در نهایت بتواند واکسنی را به بازار عرضه کند که دریافت کنندگان تنها با تزریق یک واکسن در سال بتوانند در برابر ویروس‌های تنفسی دیگر مانند ویروس سنسشیال تنفسی (RSV) نیز واکسینه شوند.

مدیر عامل مدرنا در جریان سخنرانی اخیر خود برای سرمایه گذاران در مورد داروهای در دست تولید این شرکت اضافه کرد که فرصت‌های خوبی در پیش روی این شرکت قرار دارد و مدرنا تصمیم گرفته دوز تقویتی واکسن را به گونه‌ای توسعه دهد که با یک بار تزریق در سال بتواند برای ویروس‌های تنفسی مختلف پاسخگو باشد.

مدرنا ظاهرا قصد دارد اولین شرکت داروسازی باشد که چنین واکسنی به بازار عرضه می‌کند. این شرکت در حال حاضر فاز آزمایش بالینی واکسن RSV را در افراد مسن پیش می‌برد.

با اضافه شدن واکسن آنفولانزا و سایر بیماری‌ها به فهرست واکسن‌های شرکت‌های داروسازی که در مدت اخیر در تولید واکسن کرونا حضور داشته‌اند، این شرکت‌ها می‌توانند سود کلانی از فروش آن در اختیار داشته باشند و در عین حال به نجات جان انسان‌ها نیز کمک کنند. سهام مدرنا بعد از انتشار این خبر افزایش پیدا کرد.

مدرنا تاکنون پیش از این نیز واکسن‌های مختلفی را برای ویروس آنفولانزا در دست توسعه داشته ولی ظاهرا واکسن جدید تجربی آنفولانزا بیشترین پیشرفت را داشته است.

شرکت آمریکایی نوواواکس نیز بررسی فاز اولیه آزمایش وامسن ترکیبی آنفولانزا و کرونا را آغاز کرده است. همچنین مدرنا در حال آزمایش واکسن کرونا برای کودکان شش ماه تا ۱۱ سال است و دوز ۵۰ میکروگرمی را روی ۴۰۰۰ کودک آزمایش می‌کند.  

واکسن مدرنا برای افراد بالای ۱۸ سال مجوز استفاده اضطراری تزریق دو دوز ۱۰۰ میکروگرمی را از ایالات متحده در ماه دسامبر دریافت کرد و اکنون تحت بررسی FDA برای استفاده در نوجوانان قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ... ...
    ... ... | ۲۰ شهریور ۱۴۰۰

    مثل همون 1.5 میلیون دوز واکسن آلوده ای که به ژاپن داد روش کار میکنن؟!

مطالب پیشنهادی