ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل تا سال ۲۰۳۰ به یکی از دوستداران واقعی طبیعت تبدیل می‌شود

گوگل نیز در کنار غول‌های بزرگ فناوری همچون مایکروسافت و اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ انرژی مورد نیاز برای دفاتر کاری خود را به صورت کامل از طریق انرژی‌های نو تامین کند و ضمن ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

گوگل نیز در کنار غول‌های بزرگ فناوری همچون مایکروسافت و اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ انرژی مورد نیاز برای دفاتر کاری خود را به صورت کامل از طریق انرژی‌های نو تامین کند و ضمن بازیافت آب مصرفی برای خنک کردن سرورهای خود، از آب باران و فاضلاب تصفیه شده نیز استفاده کند.

گوگل در پست وبلاگ خود توضیح داد که برای چندین سال روی برنامه‌ای برای کاهش مصرف آب کار می‌کند که در درجه اول از آن برای خنک کردن مراکز داده خود استفاده می‌کند. آن‌ها طرح جدید را با سرورهای خود در شهرستان داگلاس، جورجیا آغاز می‌کنند که قبلا به دلیل استفاده از آب آشامیدنی معمولی به عنوان خنک‌کننده تحت پیگرد قضایی قرار گرفته بود. استفاده از آب به عنوان خنک‌کننده یک روش کارآمد برای کنترل دمای حجم زیادی از سرورهای داده گوگل محسوب می‌شود.

گوگل

گوگل همچنین در برخی مناطق ایالات متحده در حال همکاری با بوم‌شناسان و معماران است تا به افزایش مقاومت چشم‌اندازهای آبی اطراف سایر مزارع سرور خود کمک کند. غول فناوری درباره تلاش‌های خود گفته است:

ماجراجویی ما برای مدیریت آب شامل افزایش مداوم مصرف و بکارگیری آب می‌شود. در مراکز داده خود، ما فرصت‌های بالقوه را برای استفاده از جایگزین‌های آب شیرین شناسایی می‌کنیم. در پردیس‌های اداری نیز ما به دنبال استفاده بیشتر از منابع آب در محل (مانند جمع‌آوری آب باران و فاضلاب تصفیه شده) برای تامین آب غیر آشامیدنی برای مصارفی مانند آبیاری و شستشو هستیم.

در نهایت، این شرکت قصد دارد همکاری خود را با جوامع، سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان ادامه دهد تا به آن‌ها در ارائه ابزار و فناوری‌های مورد نیاز برای اندازه‌گیری و پیش‌بینی نیازهای آب کمک کند. تعهد جدید نیز در حالی اعلام شده است که «سوندار پیچای» مدیرعامل آلفابت، اعلام کرد این شرکت تلاش می‌کند تا سال ۲۰۳۰ تمام مراکز داده و دفاتر خود را کاملا با انرژی بدون کربن اداره کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی