ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فایزر و بیون‌تک برای تزریق واکسن کرونا به کودکان ۵ تا ۱۱ سال درخواست مجوز می‌کنند

شرکت آلمانی بیون‌تک که با همکاری فایزر واکسن کرونا ساخته، انتظار دارد که در ماه آینده میلادی با اشتراک‌گذاری نتایج تحقیقات خود با مراجع بهداشتی کشورهای مختلف از جمله آمریکا، برای تزریق واکسن به کودکان ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۱

شرکت آلمانی بیون‌تک که با همکاری فایزر واکسن کرونا ساخته، انتظار دارد که در ماه آینده میلادی با اشتراک‌گذاری نتایج تحقیقات خود با مراجع بهداشتی کشورهای مختلف از جمله آمریکا، برای تزریق واکسن به کودکان پنج تا یازده سال مجوز بگیرد.

«اوزلم توره‌چی»، مدیر ارشد دارویی بیون‌تک در گفتگو با نشریه اشپیگل اعلام کرد: «در طول چند هفته آینده نتایج آزمایش روی کودکان پنج تا یازده سال را با مراجع بهداشتی سراسر دنیا به اشتراک می‌گذاریم و درخواست مجوز برای تزریق واکسن در این گروه سنی را ارائه خواهیم کرد.»

او افزود که این شرکت مشغول تولید واکسن مشابهی با دوز کمتر برای کودکان بالای ۱۲ سال بوده است. «اوگور شاهین»، مدیرعامل بیون‌تک نیز با اشاره تولید واکسنی که برای کودکان بزرگ‌تر از ۶ ماه کاربرد خواهد داشت، گفت: «اوضاع خوب به نظر می‌رسد و همه‌چیز مطابق برنامه پیش می‌رود.»

واردات فایزر

به گزارش رویترز و به نقل از دو منبع آگاه، مقامات ارشد بهداشت آمریکا هم انتظار دارند که واکسن فایزر تا انتهای اکتبر برای تزریق به کودکان ۵ تا ۱۱ سال مجوز بگیرد. پیش‌بینی می‌شود که سازمان غذا و دارو ظرف سه هفته بتواند از ایمنی و اثربخشی واکسن فایزر/بیون‌تک اطمینان یابد و مجوز تزریق اضطراری آن را صادر کند.

تصمیم‌گیری درباره تزریق واکسن به کودکان از اهمیت زیادی برخوردار است چون بسیاری از کشورها از جمله آمریکا به دنبال بازگشایی مدارس هستند اما تصمیمات قبلی آن‌ها با هراس از موج‌های جدید ویروس کرونا در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

شرکت‌های دارویی برای دریافت مجوز اضطراری استفاده از واکسن باید اطلاعات آزمایش‌های دو ماهه خود را به دست مراجع بهداشتی برسانند، در حالی که برای دریافت مجوز کامل به اطلاعات آزمایش‌های شش ماهه نیاز است.

آقای شاهین می‌گوید: «ما به عنوان یک جامعه حدود ۶۰ روز فرصت داریم تا از یک زمستان سخت جلوگیری کنیم. باید هر آن‌چه در توان داریم انجام دهیم تا حداکثر شهروندان را ظرف دو ماه آینده واکسینه کنیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی