ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سخنگوی ناجا از توقیف 180هزار ماینر غیرمجاز طی 2 ماه خبر داد

معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا با بیان این که نیروی انتظامی، مزارع استخراج غیرقانونی رمزارز را رصد می‌کند از کشف و توقیف بیش از 180هزار ماینر طی 2 ماه خبر داد. سردار «مهدی حاجیان» با ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۲

معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا با بیان این که نیروی انتظامی، مزارع استخراج غیرقانونی رمزارز را رصد می‌کند از کشف و توقیف بیش از 180هزار ماینر طی 2 ماه خبر داد.

سردار «مهدی حاجیان» با حضور در برنامه تلویزیونی به عملیات صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی علیه فعالیت‌های غیرقانونی استخراج رمزارزها اشاره کرد و گفت:

«ما همواره مزارع استخراج غیرقانونی رمزارز را رصد می‌کنیم. در یک برهه زمانی 2 ماهه که کشور با مشکل تامین برق رو به رو بود و شاهد قطعی‌های گسترده بودیم، نیروی انتظامی با جدیت تمام به ماجرا ورود پیدا کرد و در این مدت بیش از 180هزار ماینر کشف و توقیف شد.»

به گفته وی فعالیت این تعداد ماینر در کشور تاثیر قابل توجهی روی قطعی برق داشته است.

حاجیان تاکید کرد نیروی انتظامی هم در مرزها، ورود ماینرهای قاچاق و غیرمجاز را کنترل می‌کند و هم در داخل کشور با همکاری نهادهای مرتبط، اشراف اطلاعاتی کاملی روی مزارع غیرقانونی استخراج رمز ارز دارد.

تاثیر ماینینگ روی خاموشی‌های چند ماه گذشته همواره مورد بحث کارشناسان و مسئولان مرتبط بوده است. سخنگوی صنعت برق کشور در مصاحبه‌ای یکی از علت‌های قطعی برق را ماینینگ غیرمجاز دانسته و ضمن هشدار به افرادی که به صورت غیرقانونی اقدام به استخراج رمزارز می‌کنند اعلام کرده بود در صورت شناسایی و کشف فعالیت غیرمجاز ماینرها، آن‌ها را توقیف خواهند کرد. وی همچنین از مردم خواسته بود تا با گزارش‌های خود، نهادها را در شناسایی مزارع غیرمجاز استخراج رمزارز یاری کنند.

اما وزیر ارتباطات پیشین معتقد بود براساس آمارها، مصرف مزارع رمزارزها در کشور حدود دو هزار مگاوات بوده و بخش کوچکی از خاموشی‌ها به بحث رمزارزها اختصاص دارد.

لازم به ذکر است رئیس جمهور سابق در اوایل خرداد و با شروع بحث خاموشی‌ها، دستور داده بود فعالیت تمامی مراکز استخراج رمزارز اعم از قانونی و غیرقانونی تا پایان شهریورماه متوقف شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی