ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نسل جدید سوبارو WRX معرفی شد؛ 271 اسب بخار قدرت برای آخرین بازمانده مسابقات رالی

سوبارو از نسل دوم WRX رونمایی کرد. این نسل بر مبنای پلتفرم گلوبال سوبارو تولید شده، همان پلتفرمی که کراس‌اوور Outback نیز بر اساس آن ساخته می‌شود. تغییرات ظاهری و داخلی گسترده، موتور 2.4 لیتری ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

سوبارو از نسل دوم WRX رونمایی کرد. این نسل بر مبنای پلتفرم گلوبال سوبارو تولید شده، همان پلتفرمی که کراس‌اوور Outback نیز بر اساس آن ساخته می‌شود. تغییرات ظاهری و داخلی گسترده، موتور 2.4 لیتری با 271 اسب بخار قدرت و قیمتی در حدود 30 هزار دلار از هایلایت‌های این نسل از سوبارو WRX هستند. این مدل سوبارو را می توان آخرین بازمانده دوران کلاسیک رالی قهرمانی جهان با خودروهایی نظیرم میتسوبیشی لنسر قلمداد کرد.

بهره‌گیری از پلتفرم جدید باعث شده WRX 2022 بسیار عریض‌تر دیده شود. چراغ‌های این نسل اینک باریک‌تر شده و زوایای تیز و خشنی دارند. شکاف روی کاپوت موتور هم برای تنفس بهتر موتور عریض‌تر شده است.

سوبارو می‌گوید گلگیرهای جلو جنسی از آلومینیوم دارند و همین امر باعث شده 2.3 کیلوگرم از وزن کلی خودرو کاسته شود. نکته عجیب اینکه این نسل از سوبارو WRX بخاطر ارتفاع کلی خودرو و محافظ‌های پلاستیکی موجود در لبه گلگیرها و دیگر نقاط بدنه، شبیه یک سدان شاسی‌بلند احساس می‌شود. این کمپانی مانور ویژه‌ای روی بافت این محافظ‌ها و همچنین رکاب جانبی و محافظ کف موتور دارد و تاکید می‌کند به علت نوع طراحی بافت، مقاومت آنها در برابر باد کم است.

در نمای عقب قاب چراغ‌ها تا حدودی نسل جدید BRZ را در ذهن تداعی می‌کنند. به گفته سوبارو این چراغ‌ها از ماگمای آتشفشان الگوبرداری شده‌اند. یک اسپویلر کوچک همرنگ با بدنه، چهار خروجی اگزوز و سپر عضلانی با دیفیوزر حجیم از سایر مشخصات قابل ذکر WRX 2022 در نمای عقب هستند. اگر شما هم با دیدن این نما به یاد هوندا سیویک می‌افتید، اصلا تعجب نکنید، زیرا امری طبیعی است!

در حالیکه اکثر مدل‌های تازه‌‎معرفی‌شده، دارای کابینی مینیمال و داشبورد ساده هستند، سوبارو مسیر متفاوتی را در پیش گرفته و فضای داخلی WRX 2022 را تا حدودی پیچیده و شلوغ طراحی کرده است. در این بخش نمایشگر بزرگ و عمودی 11.6 اینچی حاضر در قسمت میانی داشبورد بیش از هر چیز دیگر جلب توجه‌ می‌کند. این نمایشگر به همراه دریچه‎‌های سیستم تهویه مطبوع داخل یک قاب شش‌ضلعی قرار دارند.

پدال‎‌های آلومینیومی و دکمه‌های فیزیکی کنترل صدا و تنظیم سیستم تهویه مطبوع از نکات مثبت کابین هستند

اما نکته عجیب اینکه در پشت فرمان D شکل خبری از نمایشگر دیجیتال نیست و کماکان از آمپرهای آنالوگ استفاده شده، هر چند در بین آنها یک صفحه برای ارائه برخی اطلاعات وجود دارد.

برای رانندگی با سوبارو WRX سه حالت رانندگی تعریف شده که عبارتند از راحت، نرمال و اسپرت. در نسخه GT صندلی‌ها ساخت ریکارو بوده و در هشت جهت بصورت برقی قابل تنظیم هستند. این صندلی‌ها پوششی از اولتراسیود (Ultrasuede – نوعی میکروفایبر سنتتیک) دارند و دوخت قرمز آن تضاد زیبایی پدید آورده است.

سوبارو WRX 2022 به پکیج ایمنی EyeSight نیز مجهز شده هست

نیروبخش سوبارو WRX 2022 یک موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است. این موتور توانایی تولید 271 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را دارد و نیروی آن از طریق گیربکس شش سرعته دستی یا نمونه CVT بازنگری شده، به سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود. به لطف سیستم اختصاصی Symmetrical All-Wheel Drive و توزیع گشتاور برداری فعال، هر چهار چرخ خودرو محرک هستند.

بسیاری امیدوار بودند نسل جدید WRX قدرتی در حدود 300 اسب بخار داشته باشد، ولی قدرت موتور 2.4 لیتری این نسل فقط 3 اسب بخار بیشتر از موتور 2 لیتری نسل قبل است!

گفته می‌شود در نسخه دستی، گیربکس عملکرد سریع‌تری دارد و تعویض دنده به سبک 30 درصد و تعویض دنده به سنگین 50 درصد سریع‌تر انجام می‌شود. برای نخستین بار در WRX از کمک‌فنرهای انطباقی استفاده شده که البته این ویژگی مخصوص نسخه رده‌بالای GT است.

رینگ‌های این نسل 18 اینچی هستند

آنطور که سوبارو اعلام کرده، این نسل از WRX مرکز ثقل پایین‌تری دارد و مقاومت پیچشی بدنه آن 28 درصد بهبود یافته است، ضمن اینکه نقطه اتصال کمک‌فنرها تقویت شده و تا 75 درصد استحکام بیشتری دارد. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، قیمت این خودرو حدود 30 هزار دلار برآورد می‌شود و قرار است از اوایل سال آینده در آمریکا به فروش برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی