ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مدیر طراحی مرسدس بنز: عصر تولید سدان‌های جعبه‌ای به پایان رسیده‌است

مرسدس بنز با رونمایی از مدل EQS و پس از آن EQE فرم و زبان طراحی کاملا جدیدی را به نمایش گذاشت که پیش از این در محصولات این شرکت دیده نشده بود. در واقع ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

مرسدس بنز با رونمایی از مدل EQS و پس از آن EQE فرم و زبان طراحی کاملا جدیدی را به نمایش گذاشت که پیش از این در محصولات این شرکت دیده نشده بود. در واقع خبری از بخش بندی در طراحی نیست و می‌توان شکل کلی خودرو را یک پارچه و شبیه به یک تخم مرغ افقی شده تشبیه کرد.

حال مدیر طراحی مرسدس بنز گوردن واگنر اعلام کرده است که با برقی شدن خودروها باید با طراحی جعبه‌ای و بخش بندی شده خودروهای سدان خداحافظی کنیم.

دلیل اصلی مسئله آیرودینامیک است. مسئله دوم بسته باتری با پهنا و طول خاص به خود است که عملا قرار دادن آن در طراحی‌ سنتی سدان‌ها امکان پذیر نیست و اصلا ظاهر خوبی پیدا نمی‌‌کند.

در نتیجه ما مجبور شدیم تا یک طراحی یک پارچه و کشیده را روانه بازار کنیم. گرچه با تغییر ابعاد و فرم متفاوت بخش‌های مختلف به دنبال آن هستیم تا تمامی محصولات شبیه به یکدیگر نباشد.

در حال حاضر جلو پنجره به کلی حذف شده است و یک طراحی کاملا جدید را باید برای این بخش طراحی کنیم.

در حال حاضر همه شرکت‌های جدید تولید کننده خودرو عملا نمای جلوی خاصی ندارند و شبیه به یک سوپر رایانه بر روی چهار چرخ هستند. ما به دنبال این نیستیم و قصد ایجاد یک هویت مخصوص به خود را داریم تا از دیگر رقبای خود متمایز شویم. همانطور که در طول بیش از 130 سال تولید خودرو این کار را انجام دادیم.

شاید دلیل اصلی این کار استفاده گسترده‌تر از خودروهای خودران باشد و عملا با حذف نقش راننده دیگر نیازی به طراحی متفاوت نباشد اما در نهایت ما به دنبال طراحی های متفاوت هستیم.

گوردن واگنر اعتقاد دارد که طراحی سدان‌های معمولی سخت ترین نوع طراحی را بین کلاس های مختلف خودرو دارد و از این نظر شاید کار همه شرکت های آسان شده باشد اما مسئله مهم این است که تغییر همیشه بد نیست و باعث ایجاد اتفاقات جدید می‌شود. برقی شدن خودروها نیز از آن دست از تغییرات است که باعث تغییرات مهم خواهد شد.

‌‌‌‌

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی