ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تنسور پیکسل ۶
تکنولوژی

پیکسل ۶ پرو با پیکربندی‌های مختلف چیپست در گیک‌بنچ رویت شد

گوگل در پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو از تراشه تنسور که خودش آن را توسعه داده، بهره می‌برد. حالا پیکسل ۶ پرو در دیتابیس بنچمارک گیک‌بنچ رویت شده که دو پیکربندی مختلف را برای ...

حامد کولیوند
نوشته شده توسط حامد کولیوند | ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

گوگل در پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو از تراشه تنسور که خودش آن را توسعه داده، بهره می‌برد. حالا پیکسل ۶ پرو در دیتابیس بنچمارک گیک‌بنچ رویت شده که دو پیکربندی مختلف را برای چیپست تنسور نشان می‌دهد. در نوع اول این تراشه سه خوشه دارد که دو هسته با فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتز، دو هسته با فرکانس ۲.۲۵ گیگاهرتز و ۴ هسته نیز با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز کار می‌کنند. برخی گزارش‌ها ادعا می‌کنند این خوشه‌ها در واقع هسته‌های Cortex-X1 و Cortex-A78 و همین طور هسته‌های کم مصرف Cortex-A55 هستند.

در نوع دوم برای پیکسل ۶ پرو که نتایج آن کمی قدیمی‌تر است، یک هسته Cortex-X1 با فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتز، ۳ هسته با فرکانس ۲.۴۲ گیگاهرتز و ۴ هسته با فرکانس ۱.۸۰ گیگاهرتز به چشم می‌خورد. شایان ذکر است این مشخصات با تراشه ۵ نانومتری اگزینوس ۹۸۵۵ همخوانی بیشتری دارد که با نام رمز Whitechapel شناخته می‌شود. احتمالا سامسونگ در همکاری با گوگل امتیاز این پردازنده را در اختیار گوگل قرار داده است.

پیکسل ۶ پرو در هردو پیکربندی از ۱۲ گیگابایت رم و اندروید ۱۲ بهره می‌برد، البته امکان دستکاری اطلاعات پایگاه داده گیک‌بنچ وجود دارد. اما اگر این اعداد درست باشند، عملکرد تنسور در حد میان رده‌های بازار است.

با توجه به گمانه‌زنی‌ها، پیکسل ۶ پرو از پنل ۶.۷ اینچی اولد با وضوح +Quad HD بهره می‌برد که نرخ نوسازی آن ۱۲۰ هرتز خواهد بود. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی خواهد بود که یک لنز تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی و یک سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند. همچنین دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود.

پیکسل 6 پرو با ۱۲ گیگابایت رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی عرضه می‌شود. باتری این گوشی ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است و از شارژ ۳۳ واتی سیمی و شارژ ۲۳ واتی بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. هیچ کدام از اطلاعات فوق را گوگل تایید نکرده، اما تا زمان رونمایی از این گوشی چیزی باقی نمانده است. احتمال می‌رود در تاریخ ۶ آبان شاهد رونمایی از پیکسل‌های گوگل باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی