ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سنسور
موبایل

دارندگان آیفون بیشتر از کاربران اندرویدی گوشی‌های قدیمی خود را می‌فروشند

گزارشی که چند ساعت مانده به معرفی سری آیفون ۱۳ منتشر شده، نشان می‌دهد که آیفون‌های کارکرده در مجموع کیفیت و قیمت بالاتری دارند و برخلاف اکثر کاربران اندروید که گوشی‌های قدیمی خود را نگه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

گزارشی که چند ساعت مانده به معرفی سری آیفون ۱۳ منتشر شده، نشان می‌دهد که آیفون‌های کارکرده در مجموع کیفیت و قیمت بالاتری دارند و برخلاف اکثر کاربران اندروید که گوشی‌های قدیمی خود را نگه می‌دارند، ۳۰ درصد کاربران آیفون دستگاه‌های خود را تعویض می‌کنند.

بر اساس اطلاعات شرکت تحقیقاتی CIRP، آیفون‌های دست دوم معمولا وضعیت بهتری نسبت به گوشی‌های اندرویدی کارکرده دارند. برای مثال، نمایشگر بیش از ۶۵ درصد آیفون‌هایی که یکسال استفاده شده‌اند در وضعیت خوبی بوده، در حالی که این رقم برای گوشی‌های اندرویدی زیر ۶۰ درصد است.

شرایط اما در مقایسه وضعیت باتری برعکس است. پس از یکسال، فقط ۲۳ درصد از کاربران آیفون اعلام کرده‌اند که باتری موبایلشان یک روز کامل دوام می‌آورد، اما ۳۰ درصد از اندرویدی‌ها می‌گویند پس از یکسال هنوز می‌توانند یک روز کامل از باتری گوشی خود استفاده کنند.

خوشبختانه تعداد دستگاه‌هایی که پس از یکسال غیرقابل استفاده می‌شوند بسیار کم است. از میان آیفون‌ها و گوشی‌های اندرویدی، کمتر از ۱۰ درصد گوشی‌ها پس از یکسال به طور کامل خراب شده‌اند و کمتر از ۲۰ درصد گفته‌اند که عمر باتری آن‌ها فقط به چند ساعت رسیده است. CIRP می‌گوید با افزایش دوام گوشی‌ها، حالا مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا کاربران دستگاه‌های خود را تعویض کنند.

طبق داده‌های این شرکت، کمتر از ۱۰ درصد کاربران آیفون و اندروید گوشی‌های قدیمی خود را می‌فروشند. اکثر کاربران اندروید گوشی‌های قدیمی خود را نگه می‌دارند، در حالی که تقریبا ۳۰ درصد کاربران آیفون گوشی‌های خود را از طریق برنامه‌های تعویض موبایل واگذار می‌کنند.

اپل در سال‌های اخیر تاکید زیادی روی برنامه ارتقای آیفون داشته است. بسیاری از فروشگاه‌های شخصی و اپراتورها بابت دریافت آیفون نسبت به گوشی‌های اندرویدی پول بیشتری پرداخت می‌کنند. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که تحقیقات CIRP در آمریکا انجام شده و نتایج این تحقیقات ممکن است در سایر مناطق متفاوت باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی