ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارگردان سینمای ایران: بازیگران دستمزدشان را با بیت‌کوین می‌خواهند

«همایون اسعدیان» با بیان اینکه برخی بازیگران برای فرار مالیاتی دستمزدشان را با بیت‌کوین دریافت می‌کنند، از وضعیت نامناسب معیشتی و اقتصادی قشر دیگری از اهالی سینما و تلویزیون هم خبر داد. اسعدیان درباره عقد ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۵

«همایون اسعدیان» با بیان اینکه برخی بازیگران برای فرار مالیاتی دستمزدشان را با بیت‌کوین دریافت می‌کنند، از وضعیت نامناسب معیشتی و اقتصادی قشر دیگری از اهالی سینما و تلویزیون هم خبر داد.

اسعدیان درباره عقد قرارداد بازیگران با بیت‌کوین گفت: «جدیدا چندنفر از بازیگران هنگام عقد قرار داد اعلام کرده‌اند که ما با بیت‌کوین قرارداد می‌بندیم. این افراد مالیات هم نمی‌دهند چون پولی منتقل نمی‌شود. آنها بلدند چکار کنند اما ما و بقیه اهالی سینما در این قضیه گرفتاریم.»

این کارگردان سینما در نشست سینماگران با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند پیچیده دریافت مجوز و ورود ساترا به این موضوع گفت: «قبل از عید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته و کارم را شروع کردم، اما اکنون ساترا اعلام کرده آن مجوز را قبول ندارد و باید دوباره از این نهاد مجوز دریافت کنم. با این وضعیت تکلیف ما روشن نیست که با کدام نهاد طرف هستیم.»


اسعدیان با اشاره به اینکه افراد زیادی از طریق پروژه‌های سینمایی معیشت خود را می‌گذرانند گفت: «معیشت ما در اولویت قرار دارد. شما در جریان هستید، وقتی ما شب عید از شهرداری برای سینماگران بسته‌های حمایتی می‌گرفتیم با ۵۰۰ هزار تومان سفره‌های بسیاری از افراد رنگین می‌شد. اهالی سینما با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند. صحبت از ما نیست، صحبت از افراد آبرومندی است که بابت ۲۰۰ هزار تومان به خانه سینما می‌آیند و این کمک باید به آنها بشود.»

سکوت رگولاتور، گسترس ناآگاهی

در شرایطی که سیستم رگولاتوری دارایی‌های دیجیتال همچنان دچار نواقصی است، دارایی‌های دیجیتال با بیشترین سرعت ممکن وارد زوایای مختلف زندگی روزمره شده‌اند. این خود تنظیم‌گری و عدم موازنه در حالی است که هر قدر در مقابل این رشد سکوت شود و موانعی در مسیر آن ایجاد شود، باز هم مسیر را ادامه می‌دهد.

نشست مشترک رئیس مجلس شورای اسلامی با سینماگران و طرح موضوع دریافت دستمزد با بیت‌کوین در حالی برگزار شد، که چند روز گذشته قالیباف در صحن مجلس درباره روند تنظیم‌گری بازار دارایی‌های دیجیتال توضیحاتی ارائه داد. در پی این اظهار نظر هم شاهد واکنش‌ فعالان حوزه رمزارز و اعلام همکاری انجمن بلاکچین برای پیشبرد سریع‌تر رگولاتوری دارایی‌های دیجیتال بودیم.

بعد از واکنش اسعدیان نسبت به قراردهای بازیگریان به بیت‌کوین، به نظر می‌رسد رها کردن این حوزه در حال گسترش هر روز حواشی و آسیب‌های به وجود خواهد آورد که امکان شناخت علمی حوزه دارایی‌های دیجیتال را برای مخاطبان کمتر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی