ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس جمهور: نگاه درست به فضای مجازی باعث تحول اساسی در کشور خواهد شد

رئیس جمهور با بیان این که استفاده درست از فضای مجازی در رشد کشور تاثیر دارد، تاکید کرد این فناوری بایستی در مسیر رفاه مردم و پیشرفت کشور به کار گرفته شود. «ابراهیم رئیسی» در ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۷:۵۵

رئیس جمهور با بیان این که استفاده درست از فضای مجازی در رشد کشور تاثیر دارد، تاکید کرد این فناوری بایستی در مسیر رفاه مردم و پیشرفت کشور به کار گرفته شود.

«ابراهیم رئیسی» در اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت سیزدهم به تاثیر فضای مجازی در تمام ابعاد زندگی مردم اشاره کرده و گفت:

«لازمه استفاده مناسب از ظرفیت فضای مجازی، شناخت و آشنایی کامل با الزامات آن است و اگر به فضای مجازی دقیق و درست نگاه کنیم تحولی اساسی در کشور رخ خواهد داد.»

به گفته وی اقدامات انجام شده هنوز با الزامات ابلاغی و اهداف تشکیل شورای عالی فضای مجازی فاصله زیادی دارد: «تلاش خواهد شد با استفاده از دیدگاه‌ کارشناسان و صاحب نظران فعال در این حوزه، بتوانیم این فناوری را به درستی و در مسیر رفاه مردم و پیشرفت کشور به کار بگیریم و باید در این مسیر مردم را اقناع کرد.»

آیت الله رئیسی حوزه دیجیتال و فضای مجازی را دارای ظرفیت بالایی برای تحول اقتصادی دانست و تاکید کرد با خود باوری جوانان کشور می توان قدرت سایبری ایران را افزایش داد و از این فضای امن به نفع مردم استفاده کرد.

رئیس جمهور همچنین در این جلسه بر اجرای مصوبات و فعال سازی شورای معین و کمیسیون‌های زیر مجموعه شوراهای عالی تاکید کرد.

در جلسه شورای عالی فضای مجازی، موضوع توسعه آموزش و پرورش مجازی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که شاد ذیل وزارت آموزش و پرورش مسئول ارائه آموزش عمومی رایگان باشد و در زمینه فعالیت آموزشی ارزش افزوده بخش دولتی و غیردولتی تنظیم مقررات کرده و مجوز صادر کند.

همچنین در این جلسه مقرر شد سازمان برنامه و بودجه در قانون بودجه سنواتی ردیف مشخصی به منظور توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش مجازی در نظر گرفته و برای معلمان و دانش آموزان کمتر برخوردار، کمک مالی و تسهیلات ارزان قیمت بانکی جهت تامین تجهیزات در نظر بگیرد.

رئیس جمهور در این زمینه وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز ملی فضای مجازی را مکلف کرد با توجه به نزدیکی آغاز سال تحصیلی جدید، چارچوب آموزش در فضای مجازی را نهایی و به شورای عالی ارائه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

    سلام
    در جریان رقابت‌های انتخاباتی، رئیس جمهور از لنگ‌زدن سرعت نت در بازی گلایه نمود
    اینک امّا وضع این‌ترنت نه برای بازی که برای زندگی هم لنگ میزند
    برای من یکی، وضع بهتر که نشده هیچ، بدتر شده!
    و متأسفانه روز به روز بدتر هم میشود
    چرا با اشتراک 16 مگ مخابرات نتوان از یوتیوب آنهم با کمترین کیفیت (144 کیلو = فقط صدا) استفاده کرد؟
    خط تلفن کشش دارد و سیمها هم توسط کارشناس مخابرات چک شده
    و السلام

مطالب پیشنهادی