ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

با بهترین بازی‌های استراتژی جایگزین کلش آو کلنز آشنا شوید

کلش آو کلنز را می‌توان یکی از محبوبترین بازی های ساخت قلمرو (kingdom building) در تاریخ بازی‌های موبایل به شمار آورد. مکانیزم بازی به صورت خلاصه این است که قلمرو خودتان را بسازید، از آن ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

کلش آو کلنز را می‌توان یکی از محبوبترین بازی های ساخت قلمرو (kingdom building) در تاریخ بازی‌های موبایل به شمار آورد. مکانیزم بازی به صورت خلاصه این است که قلمرو خودتان را بسازید، از آن در مقابل رقبایی که به صورت آنلاین با شما رقابت می‌کنند محافظت کنید و برای به دست آوردن غنایم بیشتر به سرزمین سایر بازیکنان یورش ببرید.

البته این فرمول جدید نیست و پیشتر بازی‌های تحت وبی همچون تراوین هم از آن استفاده می‌کردند. منتها چیزی که باعث فراگیر شدن و اقبال بیش از حد گیمرها از کلش آو کلنز شد عمیق بودن لایه‌های گیم پلی در عین سادگی یادگیری آن و البته در تعادل بودن بخش‌های مختلف آن با یکدیگر بود.

البته طبیعی است که بعد از مدت طولانی بازی کردن و رفتن به جنگ‌های مختلف و ساخت نیروها و ساختمان‌های متنوع از این بازی خسته شده و به دنبال تجربه جدیدی باشید. اگر دوست دارید با بازی‌های مشابه کلش آو کلنز آشنا شوید این مطلب برای شماست و در آن به معرفی تعدادی از بهترین بازی های ساخت قلمرو که از مکانیزمی مشابه کلش آو کلنز استفاده می‌کنند خواهیم پرداخت. پس تا انتهای این لیست با دیجیاتو همراه باشید.

Game of Thrones: Conquest 

  • بازی آنلاین است

وستروس در حال جنگ است، خانه‌ها نابود شده‌اند، ارتشی از چند صد اژدها بر فراز آسمان پرواز می‌کنند و مرده‌های متحرک هم تهدید دیگری هستند که بر این قلمرو نازل شده. دقیقا در چنین وضعیت وحشتناکی شما باید به کمک سرزمینتان بشتابید و ارتش خود را برای شرکت در جنگ تشکیل بدهید.

بازی Game of Thrones: Conquest از نظر گیم‌پلی و استراتژی چیز جدیدی به همراه ندارد اما با اضافه کردن داستان بازی تاج و تخت به یک عنوان متمایز تبدیل شده. در این بازی همان جنگ‌ها و لشگرکشی‌های همیشگی را تجربه می‌کنید اما این بار هدف تسخیر هفت قلمرو پادشاهی است که حالا به دست دشمن افتاده‌اند.

Game of Thrones: Conquest

Game of Thrones: Conquest

سازنده: Warner Bros. Entertainment قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 216.6/160 مگابایت زبان:

The Battle of Polytopia 

  • بازی آفلاین و آنلاین است

بازی The Battle of Polytopia که هفته‌ی قبل آخرین آپدیتش را دریافت کرد، فضایی فانتزی‌تر دارد اما این اصلا به آن معنی نیست که قرار است گیم‌پلی آسانی را تجربه کنید. برای جنگیدن با قبیله‌های دیگر و تصرف سرزمین‌ها باید استراتژی قوی و تکنولوژی‌های جدید داشته باشید تا بتوانید در مقابل دشمن تا دندان مسلح حرفی بزنید.

این بازی تجربه‌ی مولتی‌پلیر با زمان واقعی را هم در اختیار بازیکنانش می‌گذارد که به شما اجازه می‌دهد با بازیکنان دیگر در سراسر دنیا رقابت کنید و برای تار و مار کردن قبیله‌ی یکدیگر بجنگید. البته گیم‌پلی بازی محدود به همین بخش نیست و مودهای مختلفی دارد که کمک می‌کند بازی برای شما تکراری نشود.

The Battle of Polytopia

The Battle of Polytopia

سازنده: Midjiwan AB قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 105.9/78 مگابایت زبان:

Northgard‏

  • بازی آنلاین است

وقتی پای جنگیدن وسط باشد بعید است که حرفی درباره‌ی وایکینگ‌ها نشنوید و بازی Northgard‏ دقیقا داستانی را روایت می‌کند که در آن پای وایکینگ‌ها به یک قاره‌ی جدید و ناشناخته باز شده و حالا باید برای داشتن آن بجنگید. ذات جنگ با قتل و غارت همراه است و شما هم باید دشمنان را از سر راه بردارید و منابعشان را تصرف کنید.

اما تنها استراتژی نیست که می‌تواند شما را به پیروز این جنگ تبدیل کند بلکه باید همزمان با تصاحب و گسترش سرزمین‌ها منابع کافی برای ارتش خود را هم فراهم کنید تا بتوانید با سپاهی قوی به سراغ دشمن بروید.

Northgard‏

Northgard‏

سازنده: Playdigious قیمت: 8.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 881/507 مگابایت زبان:

Throne Rush‏

  • بازی آنلاین است

بازی Throne Rush‏ هم یکی از عناوینی است که به تازگی آپدیت شده و در یک جمله جنگ تاج و تخت را به تصویر می‌کشد. شما باید برای گسترش قلمرو خود به سایر امپراتوری‌ها حمله کنید، قلعه‌ها را نابود کنید و غنادم به دست بیاورید اما این کار چندان هم ساده نیست زیرا با بازیکنان واقعی طرف هستید که هر کدام استراتژی متفاوتی دارند.

بنابراین باید بتوانید منابع خود را به دو بخش تقسیم کنید و علاوه بر ارتقای سپاهیان، برای مستحکم‌سازی قلعه خودتان هم تلاش کنید تا بتوانید در برابر حمله‌های دیگران دوام بیاورید و نابود نشوید.

Throne Rush‏

Throne Rush‏

سازنده: Nexters Global LTD قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 287.6/100 مگابایت زبان:

Dawn of Titans

بازی های ساخت قلمرو

از آنجایی که این بازی یکی از جدیدترین عناوین استراتژی در سبک کلش آو کلنز است پس می‌توانید انتظار گرافیک قوی‌تر و مکانیزم گیم‌پلی با المان‌های متفاوتی را از آن داشته باشید. در Dawn of Titans جنگ‌ها عظیم‌تر از کلش آو کلنز هستند و با هزاران نیرو به تقابل با دیگر بازیکنان بر می‌خیزید. همین مساله باعث می‌شود حس قوی‌تری از فرماندهی یک لشگر در جنگ داشته باشید.

بازی علاوه بر مد جنگ PvP، یک مد کمپین و رویدادهای مختلف را هم شامل می‌شود که تا حد خوبی از تکراری شدن گیم‌پلی می‌کاهد. اگر به دنبال یک بازی جدید هستید که با وجود استفاده از مکانیک قدرتمند کلش آو کلنز ساخته شده و در عین حال تفاوت‌های ظریف و ظواهر به روزتری نسبت به آن داشته باشد Dawn of Titans را به عنوان یک گزینه مناسب مد نظر داشته باشید.

Dawn of Titans

Dawn of Titans

سازنده: NaturalMotionGames Ltd قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید/iOS حجم: 1500 مگابایت زبان:

Rise of Kingdoms: Lost Crusade

اگر به تم تاریخی علاقه‌مند هستید و دوست دارید به عنوان یک رهبر در برهه‌های تاریخی مختلف، نیروهایتان را به جنگ بفرستید Rise of Kingdoms: Lost Crusades می‌تواند گزینه خوبی برایتان باشد. در این بازی 11 تمدن مختلف تاریخی حضور دارند که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. سپس قلمرو خودتان را می‌سازید و سرزمین‌هایتان را قدم به قدم گسترش می‌دهید.

در کنار این‌ها باید نیروهای ارتش خودتان را هم پرورش داده و آپگرید کنید تا بتوانید در جنگ‌ها برتری خودتان را ثابت کنید. هیروهایی که در بازی حضور دارند از شخصیت‌های تاریخی واقعی الهام گرفته شده‌اند و با نوعی مکانیزم شبه RPG در طول بازی قابل آپگرید هستند.

Rise of Kingdoms: Lost Crusade

Rise of Kingdoms: Lost Crusade

سازنده: Lilith Games قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 718.4 مگابایت زبان:

Star Wars™: Commander

Star Wars: Commander به لطف نام بزرگی که یدک می‌کشد در زمان انتشارش سر و صدای فراوانی به پا کرد و خوشبختانه بازی نسبتا خوبی هم از آب در آمد. در این بازی می‌توانید بین دو طرف جنگ یعنی نیروهای شورشی (Rebellion) و یا سلطنتی (Empire) یکی را انتخاب کرده و به عنوان یکی از فرماندهان آن مبارزه کنید.

با کنار گذاشتن تم منحصر بفرد بازی، گیم پلی همان چیزی است که از بازی های ساخت قلمرو مشابه کلش آو کلنز انتظار داریم و باید در آن نیروها، پایگاه و هیروهایتان را قوی و قوی‌تر کرده تا قلمرویی نفوذناپذیر داشته باشید.

Star Wars™: Commander

Star Wars™: Commander

سازنده: NaturalMotionGames Ltd قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 83/123 مگابایت زبان:

Lords Mobile: Battle of the Empires

Lords Mobile را در مجموع می‌توان بیشتر مشابه بازی Boom Beach سوپر سل دانست تا کلش آو کلنز، اما با این حال هسته اصلی بازی همان است. هیروهای مختلفی در اختیار دارید و با پرورش لشگر خودتان در حالت PvP به نبرد سایر بازیکنان می‌روید. در این بازی با بالاتر رفتن لول هیروهایتان المان‌های RPG هم از گوشه و کنار بازی ظاهر می‌شوند.

علاوه بر این در نقاط مختلف مپ آدم بد‌هایی وجود دارند که با کشتن آن‌ها می‌توانید منابع بیشتری به دست آورید. همانند سایر بازی‌های این سبک امکان تشکیل اتحاد هم در نظر گرفته شده تا از کمک سایر اعضای اتحادتان برای پیشرفت بیشتر و حملات موثرتر به بازیکنان دیگر بهره‌مند شوید.

Lords Mobile: Battle of the Empires

Lords Mobile: Battle of the Empires

سازنده: IGG.COM قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 69/459.1 مگابایت زبان:

Jungle Heat: War of Clans

Jungle Heat یکی دیگر از بازی‌های مشابه کلش آو کلنز است که تمرکز بیشتری روی هیروها دارد. در این بازی چندین هیروی مختلف با قدرت‌ها و توانایی‌های متفاوت برای انتخاب در اختیارتان قرار داده می‌شود تا بر اساس سبک و نوع بازیتان از بین آن‌ها بهترین را برگزینید. به جز این تفاوت، انتظار مکانیزم جدید و عجیب و غریب دیگری را از Jungle Heat نداشته باشید چرا که بازی در مجموع از فرمت آشنا و امتحان پس داده بازی‌های این سبک استفاده می‌کند.

روند بازی کاملا سر راست و مشخص است، پایگاه خودتان را می‌سازید، نیروها و تجهیزات دفاعیتان را آپگرید می‌کنید و به سایر بازیکنان حمله می‌برید. Jungle Heat  برای درگیر کردن بیشتر شما با بازی تورنمنت‌های مختلفی هم برگزار می‌کند که می‌توانید با شرکت در آن‌ها چالش‌های جدیدی را تجربه کنید.

Jungle Heat: War of Clans

Jungle Heat: War of Clans

سازنده: My.com B.V قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 86/134 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • رضا امینی
    رضا امینی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۸

    همش آشغاله فقط کلش آف کلنز و کلش رویال البته به غیر از فورتنایت و کال آف دیوتی اون ها بد نیستن ولی چون فیلترن اصلا به صرفه نیستن

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۲ آبان ۱۳۹۸

    کلش اف زامبی هم خوبه

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۱ آبان ۱۳۹۸

    عالی بود دمت گرم

  • switch mode
    switch mode | ۲۸ مهر ۱۳۹۸

    الان عصر بتل رویال هست.اکثر مردم یا کال او دیوتی بازی میکنن یا پابجی یا فورتنایت
    حتی لیگ او لجندز که قراره برای موبایل رونمایی بشه هم بد زمانی برای موبایل پورت شد.

مطالب پیشنهادی