ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کوبا اولین کشور جهان که کودکان بالای دو سال را در برابر کرونا واکسینه می‌کند

به دنبال فوت ۱۲ کودک خردسال در کوبا به دلیل ابتلا به کرونا طی یک سال گذشته، واکسیناسیون کودکان نوپای دو سال به بالا در این کشور کلید خورده است. کوبا نخستین کشور جهان است ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

به دنبال فوت ۱۲ کودک خردسال در کوبا به دلیل ابتلا به کرونا طی یک سال گذشته، واکسیناسیون کودکان نوپای دو سال به بالا در این کشور کلید خورده است. کوبا نخستین کشور جهان است که گروه سنی دو سال به بالا را در برابر ویروس کرونا واکسینه می‌کند.

کوبا واکسن کووید-۱۹ اختصاصی خود با نام «سوبرانا ۲» (Soberana 2) را توسعه داده که طبق مطالعات انجام شده در این کشور پس از تزریق دوزهای مربوط به آن تاثیر ۹۱.۲ درصدی را ایجاد می‌کند. البته مطالعات این تحقیق هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است. با این وجود تولید واکسن اختصاصی برای این کشور همزمان با تحریم‌های سختگیرانه‌ ایالات متحده یک نکته مثبت محسوب می‌شود. طبق گزارش وب‌سایت خبری میامی هرالد، به طور متوسط روزانه حدود ۸۰۰۰ مورد جدید مبتلا به کووید -۱۹ در کوبا گزارش می‌شود. تنها در روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته ۳۷۲۷ مورد جدید در کودکان دیده شده که ۱۶ نوزاد تازه متولد شده می‌شود.

کوبا

واکسیناسیون کودکان برای متوقف کردن شیوع ویروس کرونا بسیار مهم است، زیرا اکنون کودکان سهم زیادی از موارد ابتلا را تشکیل می‌دهد. به گفته آکادمی پزشکی اطفال آمریکا حداقل ۲۴۳ هزار مورد کووید-۱۹ در بین کودکان از ۲ تا ۹ سپتامبر در ایالات متحده وجود داشته است که تقریبا ۲۹ درصد کل موارد این کشور را تشکیل می‌دهد. این میزان در مقایسه با سال گذشته با سرعت نگران‌کننده‌ای در حال پیشرفت است.

در حال حاضر جوان‌ترین افرادی که می‌توانند در بیشتر کشورهای جهان واکسینه شوند بین ۱۲ تا ۱۶ سال سن دارند، زیرا ایالات متحده در ماه مه تزریق واکسن فایزر را برای کودکان ۱۲ ساله مجاز کرده است. همچنین تزریق واکسن‌های مدرنا و جانسون و جانسون همچنان فقط برای افراد ۱۸ سال به بالا مجاز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی