ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واتساپ
تکنولوژی

امکان استفاده از واتساپ روی چند دستگاه بدون اتصال اینترنت نسخه موبایل برای کاربران iO‌S‌

بسیاری از کاربران iO‌S‌ واتساپ می‌توانند از این پس با قابلیت پشتیبانی از چند دستگاه (multi-device)، همزمان از این پیام‌ رسان روی چهار دستگاه استفاده کنند. به صورتی که دیگر لازم نیست حتما نسخه اپ ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

بسیاری از کاربران iO‌S‌ واتساپ می‌توانند از این پس با قابلیت پشتیبانی از چند دستگاه (multi-device)، همزمان از این پیام‌ رسان روی چهار دستگاه استفاده کنند. به صورتی که دیگر لازم نیست حتما نسخه اپ موبایل به اینترنت متصل باشد تا برنامه روی سایر دستگاه‌ها سرویس بدهد. این قابلیت در حال حاضر در دسترس تعداد زیادی از کاربران iO‌S‌ در سراسر جهان قرار گرفته است.

در حال حاضر کاربران واتساپ برای آنکه بتوانند از نسخه دسکتاپ واتساپ به صورت همزمان با نسخه اپ موبایلی استفاده کنند،‌ لازم است نسخه اپ موبایل به اینترنت متصل باشد. اکنون این محدودیت‌ اتصال اینترنت اپ موبایل برای کاربران iOS برداشته شده است.

وب‌سایت WABetaInfo که اخبار مربوط به واتساپ را منتشر می‌کند در گزارش جدید خود به این موضوع اشاره کرده که قابلیت جدید واتساپ به کاربران این امکان را می‌دهد که حداکثر چهار دستگاه (بدون احتساب دستگاه اصلی) را به یکدیگر متصل کنند. با وجود این ویژگی، کاربران بدون اینکه نیاز داشته باشند به دستگاه اصلی متصل شوند، می‌توانند از حساب واتساپ خود روی دستگاه‌های مختلف استفاده کنند.

در حال حاضر آخرین نسخه موجود در اپ استور ۲.۲۱.۱۸۰.۱۴ است که پس از دریافت آن اعلان پشتیبانی از چند دستگاه در بخش Linked Devices نشان داده می‌شود. به محض اینکه با درخواست واتساپ موافقت کنید، از اتصال فعلی خود خارج خواهید شد و سپس باید دوباره کد QR موجود در صفحه را روی تمام دستگاه‌های متصل خود اسکن کنید.

تنها چند ثانیه پس از اتصال به دستگاه جدیدی می‌توانید تمام پیام‌های خود را روی آن همگام‌سازی کنید. البته زمان آن بر اساس حجم تاریخچه پیام‌های کاربران متفاوت است. به محض پایان یافتن عملیات همگام‌سازی پیام‌ها، می‌توانید از حساب واتساپ خود روی سایر دستگاه‌ها استفاده کنید، حتی اگر گوشی شما خاموش باشد. توجه داشته باشید که این قابلیت از حداکثر چهار دستگاه به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند که هیچ‌ یک از آن‌ها به جز دستگاه اصلی نمی‌تواند موبایل باشد. همچنین پشتیبانی از تبلت‌های آیپد و اندروید هنوز به اپلیکیشن واتساپ اضافه نشده است.

همچنین هنگام پیوستن به نسخه بتای این قابلیت جدید، واتساپ هشدار می‌دهد که برخی از ویژگی‌های اپلیکیشن مانند تماس با افرادی که از نسخه قدیمی آن استفاده می‌کنند، احتمالا کار نخواهد کرد. هنوز مشخص نیست که این بروزرسانی جدید برای چه کاربرانی فعال شده است، با این حال می‌توانید آخرین نسخه ارائه شده را در اپ استور خود بررسی کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی