ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صدرنشینی اپل در فروش موبایل‌ با قیمت بالاتر از ۴۰۰ دلار

بر اساس گزارش «کانترپوینت»، اپل طی سه ماهه دوم ۲۰۲۱ در فروش گوشی‌هایی با قیمت بالاتر از ۴۰۰ دلار از سایر رقبا پیشی گرفته و با سهم بازار ۵۷ درصدی در جایگاه اول قبل از ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

بر اساس گزارش «کانترپوینت»، اپل طی سه ماهه دوم ۲۰۲۱ در فروش گوشی‌هایی با قیمت بالاتر از ۴۰۰ دلار از سایر رقبا پیشی گرفته و با سهم بازار ۵۷ درصدی در جایگاه اول قبل از سامسونگ با سهم ۱۷ درصد و هواوی با سهم ۶ درصد برای فروش گوشی‌هایی در این محدوده قیمت ایستاده است.

این در حالی است که سهم اپل در بازار گوشی‌های بالای ۴۰۰ دلار از ۴۸ درصد در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به چنین درصد چشمگیری افزایش پیدا کرده است که بخش عمده‌ای از آن به پرچمداران سری آیفون ۱۲ مربوط می‌شود. در نظر داشته باشید در این رتبه بندی کانترپوینت میزان فروش را براساس قیمت دستگاه‌ها در نظر گرفته و موبایل‌های با قیمت بالاتر از ۴۰۰ دلار را در این طبقه بندی یعنی گروه ممتاز قرار داده است.

اپل

همچنین عملکرد اپل در بخش فوق ممتاز، که گوشی‌هایی با قیمت ۸۰۰ دلار یا بیشتر را شامل می‌شود نیز قابل توجه است. این محدوده قیمتی حدود ۳۶ درصد از کل بازار گوشی‌های ممتاز (قیمت بالای ۴۰۰ دلار ) را شامل می‌شود که نسبت به سال گذشته ۱۸۲ درصد رشد داشته است. در ادامه گزارش کانترپوینت عنوان شده است، که اپل به دلیل موفقیت آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس تقریبا سه چهارم فروش این گروه را به خود اختصاص داده و این رقم در سال گذشته ۵۴ درصد بوده است.

اپل

از طرفی دیگر سامسونگ در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ توانسته بود ۲۲ درصد سهم این بازار را حفظ کند، اما سهم این شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به ۱۷ درصد کاهش یافته است. کانترپوینت اعلام می‌کند که این امر به دلیل محدودیت‌های عرضه غول فناوری کره‌ای بوده است.

شرکت چینی هواوی نیز با کاهش روبرو شده است و سهم آن‌ها در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از ۱۷ درصد به ۶ درصد کاهش یافته است. هواوی همچنین هنوز به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ چین در بخش گوشی‌های ممتاز محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی