ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

CDC آمریکا: واکسن کرونا مدرنا در بلندمدت اثربخشی بالاتری از فایزر دارد

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) می‌گوید واکسن کرونا مدرنا نسبت به فایزر و جانسون و جانسون بیشتر در جلوگیری از بستری شدن افراد در بیمارستان‌ها موثر است و اثربخشی بالاتری دارد. این اختلاف ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) می‌گوید واکسن کرونا مدرنا نسبت به فایزر و جانسون و جانسون بیشتر در جلوگیری از بستری شدن افراد در بیمارستان‌ها موثر است و اثربخشی بالاتری دارد. این اختلاف پس از گذشت چهار ماه، بسیار بیشتر می‌شود و در حالی که کارایی مدرنا از ۹۳ به ۹۲ درصد می‌رسد، این میزان برای فایزر با کاهش ۱۱ درصدی برابر ۷۷ درصد می‌شود.

در حالی که برخی کشورها به سمت استفاده از دوز سوم واکسن رفته‌اند و می‌خواهند با دوز تقویتی عملکرد سیستم ایمنی افراد را بهبود دهند، هنوز شاهد انتشار نتایج تحقیقات درباره تزریق دو دوز واکسن هستیم. حالا CDC در گزارشی تازه و بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده از ۳۷۰۰ نفر در ۲۱ بیمارستان در ۱۸ ایالت در مدت زمان ۵ ماه، اطلاعاتی درباره کارایی واکسن‌ها منتشر کرده است.

طبق این گزارش، با وجودی که واکسن‌ها اثربخشی مناسبی در برابر کرونا دارند، این واکسن مدرنا است که در بلندمدت کارایی بیشتری از خودش نشان می‌دهد.

قبل از ۱۲۰ روز اثربخشی واکسن کرونا مدرنا در برابر بستری شدن افرادی که سیستم ایمنی عادی داشتند، ۹۳ درصد بوده. در بازه زمانی مورد مطالعه یعنی ۱۱ مارس تا ۱۵ اوت (۲۱ اسفند ۹۹ تا ۲۴ مرداد ۱۴۰۰)، اثربخشی فایزر برابر ۸۸ درصد بوده و برای جانسون و جانسون به ۷۱ درصد رسیده است.

واکسن کرونا مدرنا

گزارش جدید اثربخشی واکسن‌ها در بازه زمانی ۱۴ تا ۱۲۰ روز یا همان 4 ماه پس از واکسیناسیون را هم اعلام کرده که VE نام دارد. البته در این گزارش به اثربخشی واکسن‌ها پس از ۱۲۰ هم اشاره شده است.

اثربخشی واکسن مدرنا 120 روز پس از تزریق کامل به ۹۲ درصد رسیده، در حالی که برای فایزر برابر ۷۷ درصد بوده است. اگرچه در گزارش CDC با محاسبات یکسانی برای واکسن جانسون و جانسون روبه‌رو نیستیم، اما این سازمان از کاهش اثربخشی آن به ۶۸ درصد ۲۸ روز پس از واکسیناسیون خبر داده است.

نویسندگان گزارش اخیر نوشته‌اند که اختلاف VE واکسن‌ها می‌تواند در برنامه‌ریزی برای آینده نقش داشته باشند: «اطلاع از اختلاف VE واکسن می‌تواند در انتخاب شخصی واکسن و همچنین سیاست‌های پیشنهادی برای تزریق دوز تقویتی نقش داشته باشد. در حالت کی تمام واکسن‌های تایید شده از سوی FDA برای مقابله با کرونا، محافظت قابل توجهی در برابر این بیماری ارائه می‌کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • expire expre
    expire expre | ۳ مهر ۱۴۰۰

    ما که سینوفارم زدیم رفت شدیم بیمه امام چینگ چانگ چونگ خدا به خیر کنه

مطالب پیشنهادی