ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آمریکا به دنبال اهدای ۵۰۰ میلیون دوز دیگر واکسن کرونا فایزر به کشورهای مختلف است

دولت بایدن در حال مذاکره با شرکت فایزر است تا ۵۰۰ میلیون دوز جدید واکسن کرونا تهیه و به سایر کشورها اهدا کند. با این کار، مجموع دوزهای اهدایی آمریکا به ۱.۱۵ میلیارد می‌رسد که ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۰:۴۵

دولت بایدن در حال مذاکره با شرکت فایزر است تا ۵۰۰ میلیون دوز جدید واکسن کرونا تهیه و به سایر کشورها اهدا کند. با این کار، مجموع دوزهای اهدایی آمریکا به ۱.۱۵ میلیارد می‌رسد که رقمی معادل یک دهم نیاز دنیاست.

به گزارش نیویورک تایمز، این قرارداد هنوز نهایی نشده اما گفتگوها در شرایطی دنبال می‌شود که کاخ سفید اعلام کرده آقای بایدن روزهای آینده در حاشیه حضور در مجمع عمومی سازمان ملل میزبان اجلاسی بین‌المللی برای کووید-۱۹ خواهد بود. رئیس جمهور آمریکا در این اجلاس از سایر کشورها خواهد خواست که به فکر کشورهای فقیری باشند که نیازمند کمک کشورهای ثروتمند هستند.

مذاکره با فایزر هم در وضعیتی انجام می‌پذیرد که بسیاری از کارشناسان جو بایدن را به خاطر برنامه تزریق دوز سوم واکسن به شهروندان آمریکایی مورد انتقاد قرار داده‌اند. ساعاتی پیش، کمیته مشورتی سازمان غذا و داروی آمریکا پیشنهاد تزریق دوز تقویتی واکسن به عموم مردم را رد و صرفا تزریق به افراد بالای ۶۵ سال یا افراد در معرض خطر را توصیه کرد.

«جف زاینتز»، هماهنگ‌کننده اقدامات دولت در مواجهه با ویروس کرونا از اظهارنظر دقیق درباره این مذاکرات خودداری کرده است. او صرفا می‌گوید صحبت درباره چگونگی کمک‌رسانی به ۱۰۰ کشوری که در نیاز مبرم برای واکسن به سر می‌برند، موضوع بسیار مهمی در گردهمایی سازمان ملل خواهد بود.

اجلاسی که آقای بایدن درباره کووید-۱۹ برگزار خواهد کرد، بزرگترین گردهمایی سران کشورها برای مقابله با بحران کرونا خواهد بود. مقامات کاخ سفید می‌گویند رئیس جمهور آمریکا توجه دوباره به موضوع اضطراری همه‌گیری کرونا را جلب خواهد کرد و به شکل جدی‌تر رهبران دنیا را به پایان بخشیدن به این بحران دعوت می‌کند.

در پیش‌نویسی که کاخ سفید برای دعوت‌شدگان اجلاس کووید-۱۹ ارسال کرده، از سران کشورها خواسته شده که تا گردهمایی مجدد در مجمع عمومی بعدی سازمان ملل در ماه سپتامبر سال آینده ۷۰ درصد جمعیت جهان را واکسینه کنند. متخصصان می‌گویند برای دستیابی به مصونیت جمعی در برابر ویروس کرونا به حداقل ۱۱ میلیارد دوز واکسن نیاز داریم. آمریکا تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیون دوز به سایر کشورها واکسن اهدا کرده و در تلاش است تا دوزهای بیشتری را به کشورهای نیازمند ارسال کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی