ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واکسیناسیون کرونا در تهران به متولدین ۶۸ و در برخی استان‌ها به بالای هجده سال رسید

تمام افراد ۳۲ سال به بالا (متولدین ۱۳۶۸ و قبل) در سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir زمان و محل دریافت واکسن کرونا را انتخاب کنند. همچنین دیگر افراد ۲۲ تا ۳۱ سال ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۳

تمام افراد ۳۲ سال به بالا (متولدین ۱۳۶۸ و قبل) در سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir زمان و محل دریافت واکسن کرونا را انتخاب کنند.

همچنین دیگر افراد ۲۲ تا ۳۱ سال (متولدین ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۸) که ساکن استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خعلاوه بر آن، متولدین 1369 تا 1378 که ساکن استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، ایلام، کردستان، آذربایجان غربی و هرمزگان هستند و پرونده بهداشت دارند، امکان ثبت‌نام دارند.

افراد ۱۸ تا ۳۱ سال (متولدین ۱۳۶۹ تا ۱۳۸۲) که ساکن استانهای کرمانشاه، قم و همدان هستند و در پایگاه‌های بهداشت پرونده سلامت دارند می‌توانند از طریق همین سامانه ثبت‌نام کنند

برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، داشتن نوبت از سامانه salamat.gov.ir برای مراجعه به پایگاه‌های تزریق واکسن ضروری است. همچنین بر اساس اطلاعیه‌ها منتشر شده از مراجعان تقاضا شده صرفا در زمان نوبت مراجعه کنند.

در یک هفته گذشته سرعت واکسیناسیون در کشور افزایش قابل توجهی پیدا کرده و حالا در آخرین هفته شهریور ماه متولدین ۱۳۶۸ به قبل نیز به شکل عمومی با ثبت‌نام در سامانه اعلام شده امکان واکسیناسیون را به دست آورده‌اند.

این در حالی است که به دلیل شرایط گوناگون کرونا در شهرهای مختلف و دلایلی همچون تراکم جمعیت متفاوت در برخی شهرهای کشور واکسیناسیون تا متولدین ۱۳۷۸ نیز انجام می‌شود.

در صورت داشتن علائم کرونا کمی صبر کنید

البته این نکته را باید مورد توجه قرار داد که در صورت داشتن هرگونه علائم بیماری کرونا بهتر است به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنید و بعد از بهبود کامل بیماری با دریافت مشاوره از پزشک خود زمان مناسب مراجعه را تعیین کنید. به گزارش یونیسف اگر پس از بهبودی و تائید پزشک می‌توانید واکسینه شویدو هیچ نگرانی از این موضوع نداشته باشید.

همچنین توجه داشته باشید در گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد شده که شب قبل از واکسیناسیون، خوب بخوابید و به میزان کافی آب و مایعات بنوشید تا در روز واکسیناسیون حال خوبی داشته باشید. این نکته را هم مورد توجه قرار دهید که اگر شرایط پزشکی خاصی دارید، مثلاً باردار هستید، مشکل و یا نقص سیستم ایمنی دارید، به مسئولین واکسیناسیون مرکزی که مراجعه کرده‌اید حتما اطلاع دهید.

از سویی دیگر شایعاتی درباره واکنش نشان دادن به واکسن یا عدم واکنش بدن وجود دارد. توجه داشته باشید که واکسن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا بدون خطر ابتلا به بیماری، برای شما مصونیت ایجاد کنند. درعین حال که ایجاد مصونیت بدون عوارض جانبی طبیعی است، ولی داشتن علائم خفیف تا ملایم که خودبه‌خود در عرض چند روز برطرف می‌شوند، نیز امری عادی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی