ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ورزش و مصرف میوه و سبزیجات می‌تواند احساس رضایت از زندگی را افزایش دهد

تاکنون مطالعات زیادی درباره ارتباط بین سبک زندگی شخصی و سلامت انجام شده و کمپین‌های بهداشت عمومی از نتایج آن‌ها برای ترویج رژیم‌های غذایی سالم و ورزش بین مردم استفاده می‌کنند. حالا تحقیق جدید پژوهشگران ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

تاکنون مطالعات زیادی درباره ارتباط بین سبک زندگی شخصی و سلامت انجام شده و کمپین‌های بهداشت عمومی از نتایج آن‌ها برای ترویج رژیم‌های غذایی سالم و ورزش بین مردم استفاده می‌کنند. حالا تحقیق جدید پژوهشگران دانشگاه‌های «کنت» و «ریدینگ» بریتانیا نشان می‌دهد که علاوه بر وجود ارتباط بین سبک زندگی شخصی و سلامت،‌ سبک زندگی سالم می‌تواند منجر به احساس رضایت از زندگی شود.

این مطالعه در واقع اولین در نوع خود است که به جای توضیح ارتباطی جامع بین خوشبختی، مصرف میوه و سبزیجات و ورزش، علیت بین آن‌ها را توضیح می‌دهد. آن‌ها از متغیری ابزاری استفاده کردند تا هرگونه اثر از خوشبختی تا سبک زندگی را فیلتر و دسته‌بندی کنند.

نتایج نشان داد که توانایی ایجاد تاخیر در رضایت (Delay Gratification) و کنترل خود (Self-Control) نقش مهمی در تصمیمات زندگی هر فرد دارد و همین باعث تاثیر مثبتی در سلامت فرد می‌شود. همچنین این مطالعه نشان داد که به طور متوسط مردها بیشتر ورزش می‌کنند و زن‌ها بیشتر میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند.

البته باید گفت که بیماری‌های مربوط به سبک زندگی اشخاص یکی از علل مرگ و میر در جهان به شمار می‌رود و بریتانیا یکی از کشورهای اروپایی است که بالاترین نرخ چاقی بیش از حد را دارد. با توجه به این موضوع، نتایج این مطالعه می‌تواند تاثیر مثبتی در تعیین سیاست‌های بهداشت عمومی به خصوص در اروپا داشته باشد.

تذکرات رفتاری شخصی در زندگی هر فرد می‌تواند تاثیر مثبتی روی تعیین اهداف بلندمدت در زندگی داشته باشد و این خود به طور خاص می‌تواند منجر به ایجاد و حفظ سبک زندگی سالمی شود. اگر یک سبک زندگی سالم می‌تواند ما را سالم‌تر و خوشحال‌تر کند، در این صورت این یک موقعیت دو سر برد است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی