ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پوکو دودو با قیمت 120 میلیون تومان معرفی شد؛ ارزان‌ترین خودرو برقی شهری با حداکثر سرعت 100 KM/H

بسیاری از ما با شنیدن پوکو، به یاد گوشی‌های اقتصادی و قاتلان موبایل‌های پرچمدار می‌افتیم. اما به تازگی برند دیگری با همین اسم وارد صنعت خودروسازی چین شده و با معرفی یک اتومبیل الکتریکی ارزان‌قیمت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

بسیاری از ما با شنیدن پوکو، به یاد گوشی‌های اقتصادی و قاتلان موبایل‌های پرچمدار می‌افتیم. اما به تازگی برند دیگری با همین اسم وارد صنعت خودروسازی چین شده و با معرفی یک اتومبیل الکتریکی ارزان‌قیمت توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. این اتومبیل دودو (Duoduo) نام دارد و از چند روز دیگر وارد بازار می‌شود. پیشرانه 38 اسب بخاری، امکان پیمایش حداکثر 170 کیلومتر، نهایت سرعت 100 کیلومتر و قیمت پایه 4450 دلاری از جمله مشخصات کلیدی دودو هستند.

به احتمال زیاد می‌دانید دولت چین با اختصاص انواع و اقسام تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی از سازندگان خودروهای برقی حمایت می‌کند. همین مساله باعث شده تا این کشور حدود 300 برند فعال در زمینه خودروهای الکتریکی داشته باشد که پوکو یکی از جدیدترین آنهاست. ذکر این نکته ضروری است نام این خودرو POCCO نوشته می‌شود و املای متفاوتی نسبت به زیرمجموعه شیائومی با شکل نوشتاری POCO دارد.

دودو در نمایشگاه خودروی چنگدو معرفی شده و از 12 سپتامبر فروش آن کلید خورده است

پوکو دودو طراحی ساده و مینیمالی دارد و با دقت در شکل چراغ‌ها و ابعاد چرخ‌ها براحتی می‌توان متوجه شد که با خودرویی چینی روبرو هستیم. این خودرو در رنگ‌های متنوع و عمدتا شادی عرضه شده و امکان سفارش رنگ دوگانه برای بدنه آن وجود دارد.

در داخل کابین هم همه چیز ساده طراحی شده و خبری از پیچیدگی در آن نیست. داشبورد این خودرو دو نمایشگر دیجیتال دارد که یکی از آنها در پشت فرمان و دیگری روی بخش میانی داشبورد برای کنترل سیستم اینفوتینمنت نصب شده است.

علاوه‌بر نمایشگرهای دیجیتال از امکانات پوکو دودو باید به مواردی مثل پورت‌های USB، بلوتوث، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها، ABS و سیستم کنترل چسبندگی اشاره کرد. سیستم تهویه مطبوع هم برای دو تریم از سه تریم موجود به عنوان آپشن قابل سفارش است.

این خودروی الکتریکی طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با 3325، 1500 و 1588 میلیمتر دارد و ارتفاع آن از سطح زمین 120 میلیمتر اعلام شده؛ به گفته پوکو این خودرو می‌تواند تا 4 سرنشین بزرگسال را با خود حمل کند. در صورت تکمیل بودن ظرفیت سرنشین، قسمت بار دودو به اجسام کوچک محدود می‌شود، اما با خواباندن صندلی‌های عقب فضای حمل باری به وسعت 987 لیتر در دسترس قرار می‌گیرد.

پوکو دودو با برند Punk نیز تولید می‌شود

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، پیشرانه پوکو دودو 38 اسب بخار قدرت و 110 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. بسته به تیپ، این پیشرانه توسط پک باتری 9.2 یا 14 کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود. برد حرکتی با این باتری‌ها که از نوع لیتیوم-آهن-فسفات هستند، مطابق با استاندارد NEDC به ترتیب 120 و 170 کیلومتر است. شارژ شدن آنها هم با پریز استاندارد 220 ولتی بین 6 الی 8 ساعت طول می‌کشد.

گفتنی است با قیمت پایه 28800 یوان که معادل تقریبا 4450 دلار یا 120 میلیون تومان می‌شود، پوکو دودو یکی از ارزان‌قیمت‌ترین خودروهای دنیا (چه برقی چه درون‌سوز) به شمار می‌رود. رقیب مستقیم این خودرو، محصولی مشترک از جنرال موتورز و سایک است که وولینگ هونگ‌گوانگ مینی EV نام دارد. این خودرو مشخصاتی کمابیش مشابه دارد و با قیمت پایه‌ای معادل 4200 دلار عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Kian mehr
    Kian mehr | ۳ مهر ۱۴۰۰

    تو خیابون راه میری یه دفعه تو آینه نگاه میکنی که پشت سرت یک دودو میخواد ارت سبقت بگیره

مطالب پیشنهادی