ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فایزر و بیون‌تک: واکسن ما برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال بی‌خطر و اثربخش است

با توجه به افزایش شمار ابتلای کودکان به بیماری کووید-۱۹، حالا فایزر و بیون‌تک با انتشار نتایج جدیدترین مطالعات خود می‌گویند استفاده از واکسن کرونای آن‌ها برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال خطری ندارد و ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۷:۲۷

با توجه به افزایش شمار ابتلای کودکان به بیماری کووید-۱۹، حالا فایزر و بیون‌تک با انتشار نتایج جدیدترین مطالعات خود می‌گویند استفاده از واکسن کرونای آن‌ها برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال خطری ندارد و واکنش آنتی‌بادی خوبی در برابر ویروس ایجاد می‌کند.

بر اساس بیانیه منتشر شده، واکنش ایمنی مشاهده‌شده در آزمایش‌های بالینی کودکان مشابه نتایج حاصل از تاثیر واکسن بر جوانان و نوجوانان بوده است. البته دوز واکسنی که روی این کودکان آزمایش شده یک سوم دوز افراد ۱۲ سال به بالا اعلام شده است.

شایان ذکر است که فایزر و بیون‌تک هنوز جزئیات دقیق مطالعات خود را منتشر نکرده‌اند و سایر محققان هنوز نتایج بررسی‌های این دو شرکت را مورد ارزیابی قرار نداده‌اند. با این وجود، وعده داده شده که این اطلاعات در آینده نزدیک جهت دریافت مجوز اضطراری با سازمان غذا و داروی آمریکا به اشتراک گذاشته شود.

مقامات شرکت فایزر قبلا می‌گفتند معلوم نیست که نیاز به صدور مجوز اضطراری برای تزریق واکسن به کودکان ضروری باشد. ولی با شیوع کرونا دلتا و افزایش شمار مبتلایان در کودکان، استانداردها به منظور استفاده از واکسن در سنین پایین احتمالا تغییر خواهد کرد.

«آلبرت بورلا»، مدیرعامل فایزر می‌گوید: «آمار ابتلای کودکان به کووید-۱۹ در آمریکا از ماه ژوئیه ۲۴۰ درصد بیشتر شده و این موضوع بر اهمیت نیاز به واکسیناسیون افزوده است. نتایج این آزمایش‌ها شرایط خوبی را برای کسب مجوز به منظور تزریق واکسن به کودکان ۵ تا ۱۱ سال فراهم کرده، و در نظر داریم که درخواست‌هایمان را به شکل اضطراری به FDA و سایر رگولاتورها ارسال کنیم.»

فایزر از مدت‌ها پیش قرار بود تا قبل از ماه سپتامبر نتایج تحقیقات خود روی کودکان را به دست FDA برساند. در ادامه انتظار می‌رود که سازمان‌هایی نظیر FDA ظرف چند هفته به تحلیل اطلاعات دریافتی بپردازند و در نهایت تصمیم خود را برای صدور مجوز بگیرند.

سایر شرکت‌ها از جمله مدرنا و جانسون & جانسون هم مشغول انجام تحقیقات برای تزریق عمومی واکسن به کودکان هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی