ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سخنگوی صنعت برق: استخراج کنندگان مجاز رمزارز از ابتدای مهر می‌توانند دوباره فعالیت کنند

سخنگوی صنعت برق اعلام کرد استخراج کنندگان مجاز رمزارز که به دستور رییس‌جمهوری وقت فعالیت خود را به دلیل افزایش مصرف بخش خانگی متوقف کرده بودند، از ابتدای مهرماه می‌توانند فعالیت خود را از سر ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

سخنگوی صنعت برق اعلام کرد استخراج کنندگان مجاز رمزارز که به دستور رییس‌جمهوری وقت فعالیت خود را به دلیل افزایش مصرف بخش خانگی متوقف کرده بودند، از ابتدای مهرماه می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

مراکز مجاز استخراج رمز ارز در ایام پیک تابستان برای همراهی با صنعت برق و بر اساس دستور رییس جمهوری وقت فعالیت‌های خود را به حالت تعطیل در آورده بودند تا صنعت برق بتواند برق مورد نیاز سایر بخش‌ها را تامین کند. اما اکنون و با کاهش دمای هوا که منجر به کاهش مصرف شده است، با اعلام «مصطفی رجبی مشهدی» مراکز مجاز که غیر فعال شده بودند خواهند توانست از ابتدای مهرماه فعالیت عادی خود را از سر گیرند.

به گفته وی صنعت برق تلاش خواهد کرد 250 مگاوات برق مورد نیاز این مراکز را تامین کند تا آنها بتوانند برنامه‌های خود را دنبال کنند.

سخنگوی صنعت برق در عین حال از تداوم برخورد با مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز خبر داد و گفت:

«برخورد با این نوع مراکز از دستور کار خارج نخواهد شد. این نوع مراکز در صورت شناسایی در اختیار مراجع قانونی قرار گرفته و دستگاه‌های آنان جمع آوری شده و تا تعیین تکلیف نهایی باقی خواهند ماند. پرونده این مراکز به قوه قضائیه داده می‌شود تا در آنجا درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شود.»

به گفته رجبی مشهدی تاکنون و از ابتدای طرح برخورد با مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، 218 هزار دستگاه کشف و جمع‌آوری شده که میزان مصرف آنها معادل یک نیروگاه هزار مگاواتی است.

استخراج رمزارزها در ایران طی سال‌های گذشته با چالش‌های زیادی رو به رو بوده است اما به نظر می‌رسد با توجه به گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس درباره این صنعت، به زودی شاهد ساماندهی استخراج رمزارزها و مبادلات آن در کشور خواهیم بود. موضوعی که می‌تواند روی صنعت برق و اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی