ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شرکت چینی «کلاور» از اثربخشی ۷۹ درصدی واکسن کرونای خود روی گونه دلتا خبر داد

شرکت چینی Clover Biopharmaceuticals می‌گوید پس از انجام آزمایش‌های گسترده به این نتیجه رسیده که واکسن کرونا آن‌ها بطور کلی تا ۶۷ درصد در برابر کووید-۱۹ و ۷۹ درصد در برابر گونه خطرناک دلتا اثربخش ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۵

شرکت چینی Clover Biopharmaceuticals می‌گوید پس از انجام آزمایش‌های گسترده به این نتیجه رسیده که واکسن کرونا آن‌ها بطور کلی تا ۶۷ درصد در برابر کووید-۱۹ و ۷۹ درصد در برابر گونه خطرناک دلتا اثربخش است.

شرکت «کلاور» با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده که واکسن آن‌ها ۸۳.۷ درصد در برابر نمونه‌های عادی تا وخیم بیماری کرونا و ۱۰۰ درصد در برابر بستری شدن مبتلایان موثر بوده است. نرخ اثربخشی این واکسن بر اساس تحقیق روی بیش از ۳۰ هزار داوطلب در فیلیپین، کلمبیا، برزیل، آفریقای جنوبی و بلژیک به دست آمده است.

این شرکت می‌گوید داده‌های خود را در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ برای دریافت تاییدیه به سازمان بهداشت جهانی و رگولاتورهای چین و اروپا ارسال خواهد کرد. کلاور در کل تحقیقات خود مجموعا ۲۰۷ نمونه علامت‌دار کووید-۱۹ را مشاهده کرده است. از این میان ۵۲ نفر از گروه واکسن و ۱۵۵ نفر از گروه واکسن‌نما بوده‌اند.

شرکت کلاور با بررسی دنباله ژنتیکی ۱۴۶ شرکت‌کننده و سه گونه رایج دلتا، گاما و مو متوجه شده که این گونه‌ها در ۷۳ درصد از مبتلایان وجود داشته است. در واقع ۵۶ نفر به گونه دلتا و ۳۷ نفر به گونه مو مبتلا شده بودند. «جاشوا لیانگ»، مدیرعامل کلاور می‌گوید: «مفتخریم که واکسن SCB-2019 در برابر گونه جهان‌گیر دلتا و سایر گونه‌های نگران‌کننده اثربخش بوده است. بر اساس اطلاعات اولیه، باور داریم که SCB-2019 می‌تواند به ابزار مهمی برای مقابله با همه‌گیری تبدیل شود.»

این شرکت قراردادی برای تامین حداکثر ۴۱۴ میلیون دوز واکسن ویروس کرونا امضا کرده و می‌خواهد محصولات خود را از طریق برنامه جهانی کوواکس به دست مردم سراسر دنیا برساند.

بسیاری از واکسن‌های ویروس کرونا بخشی از اثربخشی خود را در برابر گونه دلتا از دست داده‌اند. حدود یک ماه پیش اعلام شد که واکسن اسپوتنیک ۸۳ درصد روی این سویه از ویروس کرونا کارایی دارد. افزون بر این، مدیر تیم توسعه واکسن آسترازنکا هم گفته بود که کرونا دلتا مانع از دستیابی به ایمنی جمعی می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • herogame
    herogame | ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

    باید می نوشتین شرکت چینی دروغگو! کلا هر جا اسم چین اومد یه کلمه دروغگو هم باید پشتش بیاد. کرونا رو خودشون به وجود آوردن با دروغ کلا ماست مالیش کردن الان ادعای ساخت واکسن کرونا میکنن انتظار دارن مردم باور کنن!

مطالب پیشنهادی