ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جزیره کوچک «جرزی» بیشترین و ترکمنستان کمترین سرعت اینترنت را در جهان دارند

«Cable.co.uk» گزارشی درباره وضعیت سرعت اینترنت منتشر کرده که در آن می‌توان به بالاترین و پایین‌ترین سرعت در دنیا پی برد. طبق این گزارش، از ۱۰ کشوری که بالاترین سرعت اینترنت را دارند، ۸ کشور ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

«Cable.co.uk» گزارشی درباره وضعیت سرعت اینترنت منتشر کرده که در آن می‌توان به بالاترین و پایین‌ترین سرعت در دنیا پی برد. طبق این گزارش، از ۱۰ کشوری که بالاترین سرعت اینترنت را دارند، ۸ کشور در اروپای غربی قرار دارند و بالاترین سرعت مربوط به جزیره ۱۰۰ هزار نفری «جرزی» می‌شود که میانگین سرعت اینترنت آن ۲۷۴.۲۷ مگابیت بر ثانیه است.

طبق این گزارش، تنها دو کشور خارج از اروپای غربی در جمع ۱۰ کشور با اینترنت پرسرعت قرار گرفته‌اند که یکی از آن‌ها ماکائو، چین با سرعت ۱۲۸.۵۶ مگابیت بر ثانیه و دیگری مجارستان در اروپای مرکزی با سرعت ۱۰۴.۰۷ مگابیت بر ثانیه است.

کشورهای مطرحی مانند ایالات متحده آمریکا با میانگین سرعت ۹۲.۴۲ مگابیت بر ثانیه در رتبه چهاردهم جهان قرار گرفته و بریتانیا با میانگین سرعت ۵۱.۴۸ مگابیت بر ثانیه رتبه ۲۰ام در اروپا و ۴۳ام در جهان را بدست آورده است.

میانگین سرعت در آفریقای شمالی بدتر از هر ناحیه دیگری است و به ۵.۶۸ مگابیت بر ثانیه می‌رسد، البته در بحث کشور اوضاع فرق می‌کند. ترکمنستان با میانگین سرعت ۰.۵۰ مگابیت بر ثانیه بدترین وضعیت را در جهان تجربه می‌کند. البته چنین موضوعی جای تعجب چندانی هم ندارد چرا که این کشور سخت‌گیری‌های زیادی انجام می‌دهد و برای مثال شرط دسترسی شهروندانش به اینترنت خانگی، قسم خوردن به قرآن برای عدم استفاده از VPN است.

در این گزارش، کشورمان با میانگین سرعت دانلود ۷.۰۵ مگابیت بر ثانیه در رتبه ۱۶۰ام جهان قرار گرفته است.

سال گذشته میلادی اختلاف سرعت اینترنت میان سریعترین و کندترین کشورها ۲۷۶ برابر بود، اما امسال برای اولین بار از شروع بررسی‌ها از سال ۲۰۱۷، این اختلاف کاهش پیدا کرده و به ۲۰۲ برابر رسیده. این نسبت، ۵ کشور با بالاترین سرعت و ۵ کشور با پایین‌ترین سرعت را مقایسه می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • enrix
    enrix | ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

    واقعا ترکمنستان خیلی بدبخته سرعت اینترنتش ( به جز عشق اباد که پایتختشه و پایتخت هم جیگرگوششه ) افتضاحه ، حتی اونجا دو تا سایت خوب که فیلترم نشده بخوای بری سرعت همینه فرق نداره ، کلا به اینترنت مردم اهمیت نمیدن

    • enrix
      enrix | ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

      شهر Kaka هم که نزدیک ماست ( هم مرز استانمون ) وضعیتش جالب نیست راننده ها میرن میان میگن بهمون تو گمرک ، یه ساعت بخوای نت هتل هاشون وصل بشی اکثر سایت ها بالا نمیاد نه به خاطر فیلترینگ به خاطر توزیعش

مطالب پیشنهادی