ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مدیرعامل تویوتا: بیکاری ۵.۵ میلیون ژاپنی در صورت برقی‌شدن خودروها

مدیرعامل کمپانی تویوتا یعنی آکیو تویودا اخطار داده چنانچه دولت ژاپن به برنامه‌های جاه‌طلبانه خود برای کاهش تدریجی و به صفر رساندن آلایندگی‌های کربنی پایبند بماند، میلیون‌ها نفر از افراد شاغل در صنعت خودرو، شغل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

مدیرعامل کمپانی تویوتا یعنی آکیو تویودا اخطار داده چنانچه دولت ژاپن به برنامه‌های جاه‌طلبانه خود برای کاهش تدریجی و به صفر رساندن آلایندگی‌های کربنی پایبند بماند، میلیون‌ها نفر از افراد شاغل در صنعت خودرو، شغل خود را از دست خواهند داد. آقای تویودا که ریاست انجمن خودروسازان ژاپن را نیز در اختیار دارد، معتقد است تغییر رادیکالی و گرایش یک‌باره به سمت خودروهای برقی، کارخانه‌های تویوتا را با تهدید مواجه خواهد کرد.

شاید بدانید ژاپن در نظر دارد تا سال 2050 آلایندگی کربن خود را به صفر برساند. آقای تویودا در این باره گفته ژاپن یک کشور صادرات‌محور است و حرکت به سمت برقی‌سازی، مشکل بیکاری را به دنبال خواهد داشت. مدیرعامل تویوتا در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرده:

«برخی از سیاستمداران می‌گویند ما باید تمام خودروها را برقی کنیم، در غیر این صورت صنایع ما قدیمی خواهند شد. اما از نظر من مساله اصلی این نیست و ما باید از شغل‌ها و زندگی مردم ژاپن محافظت کنیم. من فکر می‌کنم آینده ما باید با تلاش‌هایی که تاکنون انجام داده‌ایم، هم‎راستا باشد.»

طبق آمار ژاپنی‌ها سالانه حدود 10 میلیون خودرو تولید می‌کنند که تقریبا نیمی از آنها به سایر کشورها صادر می‌شود. پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد این کشور در سال 2030 توانایی تولید 8 میلیون خودرو با موتور احتراق داخلی – از جمله هیبریدی و هیبریدی شارژی – را خواهد داشت. حال اگر قرار باشد این پتانسیل از بین برود، از نظر اشتغال یک بحران به وجود خواهد آمد.

Toyota Prius

آقای تویودا بر این باور است در چنین شرایطی حدود 5.5 میلیون شغل به خطر خواهد افتاد و در صورت تصور موتورهای درون‌سوز به عنوان دشمن، آنها نخواهند توانست هیچ خودرویی را تولید کنند. از دید وی خودروهای هیبریدی هنوز یک پل مهم و حیاتی به سوی مدل‌های الکتریکی هستند، به‌ویژه در بازارهایی که هنوز خبری از زیرساخت و شبکه شارژ در مقیاس مناسب نیست.

مدیرعامل تویوتا در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفته در دستیابی به آینده عاری از آلایندگی‌های کربنی، دشمن ما نه موتورهای درون‌سوز، بلکه دی‌اکسید کربن است و برای کاهش آن باید گام‌های عملی، پایدار و متناسب با شرایط موجود در کشورها و مناطق مختلف برداشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • 7.62mm
    7.62mm | ۱ مهر ۱۴۰۰

    تویوتا یکی از مخالفان اصلی خودروهای تمام برقی هست، چون سرمایه گزاری زیادی روی خودروهای هیبریدی و هیدروژنی کرده و اصلا آماده ساخت خودروی برقی نیست. قراردادش با BYD هم در همین راستا هست چون میخواد از پلتفرم اون استفاده کنه. به نظر میاد از سرعت رشد بازار خودروی برقی کاملا غافلگیر شده.

  • FAEZ_DEV
    FAEZ_DEV | ۱ مهر ۱۴۰۰

    خب بگو نتونستم ماشین برقی درست حسابی درست کنم بهونه میارم

  • enrix
    enrix | ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

    اتفاقا یکی از موضوعاتی که مطرح میشه اینه خودروهای برقی خرابی و سرویس کاری ندارن اونقد، اصلا تعویض روغن موتور ندارن خوب ، تعویض فیلتر و .... ! ولی خوب چه بخواییم چه نخواییم اروپا و آمریکا که مشتری بزرگ این خودروساز هستن دنبال روه این صنعت هستند و بودند حتی تو صنعت کامیونی هم دنبال این قضیه هستند و دارن سخت دنبالش میکنن

مطالب پیشنهادی