ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمریکا برای اولین بار یک صرافی رمزارز را تحریم کرد

وزارت خزانه داری ایالات متحده، صرافی رمزارز روسی «Suex» را به اتهام تسهیل معاملات مربوط به باج افزارها به ارزش بالغ بر ۱۶۰ میلیون دلار، در لیست سیاه تحریم قرار داد. این نخستین باری است ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۵

وزارت خزانه داری ایالات متحده، صرافی رمزارز روسی «Suex» را به اتهام تسهیل معاملات مربوط به باج افزارها به ارزش بالغ بر ۱۶۰ میلیون دلار، در لیست سیاه تحریم قرار داد. این نخستین باری است که نام یک صرافی رمزارز در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری (OFAC) آمریکا ادعا می‌کند که این صرافی به تسهیل معاملات حداقل ۸ نوع باج افزار کمک کرده است. تجزیه و تحلیل این آژانس نشان می‌دهد که بیش از ۴۰ درصد از معاملات صرافی به نوعی با چنین فعالیت‌هایی مرتبط بوده‌اند.

همین موارد باعث شده Suex به فهرست سیاه OFAC اضافه شود که به موجب آن افراد حقیقی و سازمان‌های آمریکایی نمی‌توانند با این صرافی کار کنند.

این اقدام به دنبال فشار دولت بایدن برای مقابله با باج افزارها و در پی مجموعه‌ای از حملات سایبری که اوایل سال جاری میلادی رخ داد، انجام شده است. باج افزارها معمولا با حملات مبتنی بر نرم افزار، دسترسی به کامپیوتر و شبکه‌ها را تا زمان پرداخت غرامت مسدود می‌کنند. زمانی که باج افزارها بتوانند از طریق رمزارزها این غرامت را دریافت کنند، به راحتی قابل شناسایی نیستند و می‌توانند فعالیت‌های خود را راحت‌تر پیش ببرند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا تاکید می‌کند این نهاد مشکلی با مبادلات رمزارزها ندارد و فعالیت آنها را مجاز می‌داند، اما معتقد است برخی صرافی‌ها معاملات مربوط به باج افزارها را تسهیل می‌کنند که باید جلوی فعالیت آنها گرفته شود. یکی از راهکارهای مقابله با چنین صرافی‌هایی، تعیین جریمه‌های سنگین است تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود.

طی یکسال گذشته باج افزارها به زیرساخت‌های آمریکا حملات گسترده‌ای وارد کرده‌اند که یکی از آنها به خط لوله کولونیال پایپ لاین مربوط می‌شود.

شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین Chainalysis که در تحقیقات خزانه‌داری ایالات متحده در مورد Suex همکاری کرده، می‌گوید صرافی مذکور رقمی بالغ بر صدها میلیون دلار دارایی رمزارز به ویژه بیت کوین، اتریوم و تتر معامله کرده که بیشتر آنها از منابع غیرقانونی و پرخطر تامین شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی