ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آژانس فضایی ژاپن در همکاری با راکت لب به سراغ حذف زباله‌های فضایی می‌روند

شرکت هوا و فضای خصوصی راکت لب (Rocket Lab) در همکاری با آژانس فضایی ژاپن (JAXA) و شرکت استرواسکیل (Astroscale) قصد دارد تا در ماموریتی آزمایشی به جمع‌آوری زباله‌های فضایی بپردازد. ماهواره ADRAS-J شرکت استرواکیل ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۱ مهر ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

شرکت هوا و فضای خصوصی راکت لب (Rocket Lab) در همکاری با آژانس فضایی ژاپن (JAXA) و شرکت استرواسکیل (Astroscale) قصد دارد تا در ماموریتی آزمایشی به جمع‌آوری زباله‌های فضایی بپردازد. ماهواره ADRAS-J شرکت استرواکیل با راکت الکترون راکت لب به فضا خواهد رفت تا زباله‌های فضایی را جمع‌آوری کند. جاکسا در همکاری با استرواسکیل این ماهواره را برای فاز اول پروژه تجاری حذف زباله‌های فضایی خود انتخاب کرده است.

زباله‌های فضایی مشکل بزرگی هستند که روز به روز هم افزایش پیدا می‌کنند و ایمنی و موفقیت ماموریت‌های فضایی آینده را به خطر می‌اندازند. تاکنون تکنولوژی‌هایی مثل تعمیر ماهواره‌ها در مدار زمین برای حل این مشکل در حال توسعه هستند. در مواردی که سخت‌افزار بیشتری نیاز نیست، می‌توان با پرتاب زباله‌های فضایی به داخل اتمسفر آن‌ها را سوزاند و از بین برد.

ابتدا، ماهواره ADRAS-J در ماموریت خود با راکت اکترون در مدار دقیقی قرار می‌گیرد. این ماهواره برای ملاقات با زباله فضایی بزرگی طراحی شده که بدنه راکت رها شده‌ای است. ADRAS-J در کنار از این زباله پهلو‌گیری می‌کند و تصاویری را تهیه می‌کند تا محیط اطراف این زباله را بهتر بشناسد.

فاز دوم این ماموریت در آینده انجام می‌شود و مدار زباله را تغییر می‌دهد تا از بین برود. این در واقع یکی از روش‌هایی است که می‌توان برای پاکسازی مدار زمین از زباله‌ها استفاده کرد. فاز اول این ماموریت آزمایشی برای سال ۲۰۲۳ میلادی برنامه‌ریزی شده و از مجموعه پرتاب ۱ راکت لب پرتاب خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی