ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن ساخت استوری
نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: 15 اپلیکیشن برتر برای ساخت استوری‌های جذاب در اینستاگرام

چه از اینستاگرام برای رونق دادن به کسب‌وکارتان استفاده کنید و چه برای ارتباط با دوستان و آشنایان، هدف یکسان است: دوست دارید محتوایی به اشتراک بگذارید که دیگران دوستش داشته باشند. در این میان ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

اپلیکیشن های ساخت استوری اینستاگرام، ابزاری کارآمد برای جذاب کردن محتوا در صفحات شخصی یا مرتبط با کسب و کارها هستند که در کنار بهبود جلوه بصری استوری‌ها، می‌توانند به جذب بیشتر مخاطب نیز کمک کنند. در ادامه به معرفی بهترین عناوین در این زمینه برای دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و iOS خواهیم پرداخت.

بهترین اپلیکیشن های ساخت استوری

بدون شک بهره‌گیری از نرم افزارهای مخصوص دسکتاپ مانند فتوشاپ یا پریمیر برای تولید محتوای تصویری یا ویدیویی، گزینه اصلی برای افراد حرفه‌ای باشد. اما استفاده از چنین برنامه‌هایی نیازمند آموزش‌های قبلی و مهارت است که همه افراد از آن بهره‌مند نیستند. در چنین شرایطی، اپلیکیشن های ساخت استوری قادر خواهند بود به کمک کاربرانی بیایند که می‌خواهند با صرف کمترین وقت، بهترین نتیجه را در اختیار داشته باشند. در پایین می‌توانید تعدادی از بهترین عناوین موجود برای موبایل را مشاهده نمایید.

۱. اپلیکیشن ساخت استوری InShot

استودیو InShot اپلیکیشن‌های متعددی برای سیستم عامل‌های موبایل به بازار عرضه کرده است که ویرایشگر تصویر و ویدیوی InShot در میان آن‌ها از شهرت بیشتری برخوردار است. این برنامه ابزارهای مختلفی برای ویرایش ویدیوها از جمله تغییر پس‌زمینه، فیلترها و افکت‌های گوناگون در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌توان با آن‌ها استوری‌های جذابی ساخت. افراد قادر خواهند بود تا موسیقی و جلوه‌های صوتی دلخواه خود را به ویدیوها اضافه کنند.

اپلیکیشن ساخت استوری

تغییر سرعت پخش ویدیوها برای ساخت ویدیوهای تایم‌لپس یا اسلوموشن از دیگر قابلیت‌های کلیدی اپلیکیشن InShot محسوب می‌شود. سایر امکانات پایه مورد انتظار از یک ویرایشگر ویدیو مانند تغییر نسبت تصویر، ابزارهای مرتبط با برش، ادغام و کراپ در کنار قابلیت افزودن متن دلخواه، استیکر، ایموجی و سایر المان‌های گرافیکی نیز در این برنامه یافت می‌شوند.

Video Editor & Video Maker - InShot
undefined

Video Editor & Video Maker - InShot

سازنده: InShot Video Editor قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۷۳ و ۵۷ مگابایت زبان: undefined

۲. اپلیکیشن ساخت استوری StoryArt

اپلیکیشن ساخت استوری

اپلیکیشن StoryArt موفق شده است در زمان نگارش مطلب، امتیاز خیره‌کننده ۴.۸ را در گوگل پلی از سوی کاربران دریافت کند. استفاده از این برنامه بسیار آسان است و طیف وسیعی از قالب‌های آماده جهت استفاده در استوری را فراهم می‌کند. همچنین به کمک آن می‌توان افکت‌های طراحی متعددی را به استوری‌ها افزود. امکانات مرتبط با افزودن متن با فونت‌های مختلف، فیلترها و پوسته‌ها نیز در اپ وجود دارد. در حال حاضر بیش از ۲۰۰ قالب آماده درون برنامه جای گرفته‌اند و موارد جدید به صورت هفتگی به آن‌ها اضافه می‌شوند.

	 StoryArt - Insta story editor for Instagram
undefined

StoryArt - Insta story editor for Instagram

سازنده: chen ziming قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۳۴ و ۱۶۹ مگابایت زبان: undefined

۳. اپلیکیشن ساخت استوری Unfold

اپلیکیشن ساخت استوری

Unfold یکی از ویرایشگرهای مطرح برای استوری‌های اینستاگرام محسوب می‌شود که بسیاری از قابلیت‌های آن به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارند و برخی دیگر نیز تنها در نسخه پریمیوم قابل دسترسند. از این برنامه می‌توان برای ساخت استوری‌های تصویری یا ویدیویی استفاده کرد و طرح‌های آماده بسیاری برای هر دو نوع دارد. استفاده از اپ گفته شده بسیار آسان است و نیازی به ساخت حساب کاربری نخواهید داشت. ۲۵ قالب آماده رایگان در کنار ۶۰ قالب پریمیوم برای کاربران ارائه شده است. تنظیمات حرفه‌ای برای افزودن متن به تصاویر و ویدیوها در کنار ۵ نوع فونت از دیگر امکانات آن محسوب می‌شوند.

	 Unfold — Story Maker & Instagram Template Editor
undefined

Unfold — Story Maker & Instagram Template Editor

سازنده: Unfold Creative قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۴۰ و ۲۳۸ مگابایت زبان: undefined

۴. اپلیکیشن ساخت استوری Canva

سرویس Canva یکی از ویرایشگرهای تصویر محبوب به شمار می‌رود که می‌توان از قابلیت‌های مرتبط با افزودن متن و افکت‌های آن برای ساخت استوری‌های منحصر به فرد و خلاقانه استفاده کرد. تعداد قالب‌های موجود در این برنامه بسیار زیاد هستند و پتانسیل استفاده در زمینه‌های متعددی را دارند. همچنین مجموعه عظیمی از تصاویر آماده برای استفاده به عنوان پس زمینه در اختیار کاربران قرار دارد. Canva نه تنها به عنوان اپلیکیشن موبایل در دسترس است، بلکه خدمات خود را در پلتفرم‌های دیگر از جمله دسکتاپ هم ارائه می‌دهد.

اپلیکیشن ساخت استوری

تعداد قالب‌های آماده موجود در Canva به بیش از ۶۰ هزار مورد می‌رسد که در کنار آن‌ها، بیش از یک میلیون تصاویر مناسب برای پس‌زمینه وجود دارد. امکانات مورد نیاز برای ویرایش تصویر درون اپ یافت می‌شوند و مجموعه‌ای عظیم از استیکرها، آیکن‌ها و فریم‌ها نیز جهت استفاده درنظر گرفته شده‌اند.

Canva: Graphic Design, Video Collage, Logo Maker
undefined

Canva: Graphic Design, Video Collage, Logo Maker

سازنده: Canva قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۳۲ و ۲۹۸ مگابایت زبان: undefined

۵. برنامه Adobe Spark

ادوبی یکی از نام‌های پیشرو در زمینه‌ طراحی و ارائه نرم‌افزارهای ویرایش تصویر و ویدیو برای سیستم‌ عامل‌های دسکتاپ محسوب می‌شود. این شرکت نیم نگاهی به پلتفرم‌ گوشی‌های هوشمند نیز داشته و اپلیکیشن‌های Adobe Spark را برای تصاویر و ویدیوهای خلاقانه منتشر کرده است. امکانات زیادی از جمله افکت‌ها، جلوه‌های صوتی، فونت‌های مختلف و انیمیشن‌ها در خانواده اپ‌های اسپارک وجود دارند.

اپلیکیشن ساخت استوری

استفاده از ادوبی اسپارک بسیار آسان است و نیاز به مهارت چندانی ندارد. مجموعه‌ای وسیع از افکت‌ها و جلوه‌های صوتی آماده در اختیار کاربران قرار دارد که کار را برای آن‌ها بسیار راحت می‌کند. قالب‌های آماده و متنوع یکی دیگر از نقاط قوت این برنامه محسوب می‌شوند که نویدبخش استوری‌های جذاب خواهند بود. کاربران می‌توانند از نسخه دسکتاپ آن نیز بهره‌مند شوند.

Spark Post: Graphic Design
undefined

Spark Post: Graphic Design

سازنده: Adobe Inc. قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۴۵ و ۲۰۳ مگابایت زبان: undefined

۶. برنامه PhotoGrid

اپلیکیشن PhotoGrid گزینه‌ای مناسب برای ساخت کلاژهای مختلف جهت استفاده در استوری‌ها است که قالب‌های آماده زیادی را ارائه می‌کند. فیلترها، استیکرها و فونت‌های متنوع از دیگری مواردی هستند که در آن دیده می‌شوند و برای ساخت تصاویر سفارشی کاربرد دارند. امکانات مرتبط با ویرایش تصویر از جمله انتخاب اشیاء یا حذف پس زمینه نیز در دسترس هستند. قابلیت‌های مرتبط با تصاویر سلفی از جمله تغییر جزئیات پوست هم قابل اشاره هستند. دوربین سلفی داخلی برنامه نیز ویژگی‌های متنوعی ارائه می‌کند.

اپلیکیشن ساخت استوری

از اپلیکیشن PhotoGrid می‌توان برای ساخت meme نیز استفاده کرد و حتی از قابلیت‌های مرتبط با تصاویر GIF نیز پشتیبانی می‌کند. بیش از ۳۰۰ قالب کلاژ آماده درون برنامه یافت می‌شود که بیش از ۶۰ فیلتر متنوع نیز به آن‌ها اضافه می‌شود. کاربران قادر خواهند بود تا از ۹۰ پس‌زمینه آماده هم بهره‌مند شوند.

PhotoGrid Video Collage maker
undefined

PhotoGrid Video Collage maker

سازنده: Cheetah Mobile (Photo Editor) قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۴۱ و ۱۶۸ مگابایت زبان: undefined

۷. برنامه Typorama

اپلیکیشن ساخت استوری

اگر به دنبال برنامه‌ای برای افزودن متون بامزه و جذاب به استوری‌های خود هستید، Typorama می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اصول کار برنامه بر افزودن تایپوگرافی‌های متنوع به تصاویر استوار است و کاربر تنها باید پس زمینه دلخواه خود را انتخاب کند. در کنار تنظیمات پیشرفته مرتبط با متن، برخی قابلیت‌های ویرایش تصویر نیز درون اپلیکیشن یافت می‌شوند که از میان آن‌ها می‌توان به فیلترهای مختلف و اصلاح جزئیات تصویر اشاره کرد.

Typorama: Text on Photo Editor
undefined

Typorama: Text on Photo Editor

سازنده: App Business Ventures LLC قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی: undefined
سیستم عامل: iOS حجم: ۱۸۷ مگابایت زبان: undefined

۸. برنامه مایکروسافت Hyperlapse

اپلیکیشن ساخت استوری

برنامه Hyperlapse ابزاری اختصاصی برای ایجاد سریع ویدیوهای تایم‌لپس محسوب می‌شود که توسط مایکروسافت توسعه یافته است. امکان استفاده از آن برای اصلاح سرعت ویدیوها نیز وجود دارد. محدودیت زمانی برای ثبت ویدیوهای تایم‌لپس ۲۰ دقیقه است. امکان افزایش سرعت ویدیوهای از پیش ضبط شده تا ۳۲ برابر نیز وجود دارد و از ویدیوهایی با رزولوشن بالا نیز پشتیبانی می‌شود.

Microsoft Hyperlapse Mobile
undefined

Microsoft Hyperlapse Mobile

سازنده: Microsoft Corporation قیمت: رایگان دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۷ مگابایت زبان: undefined

۹. اپلیکیشن ساخت استوری CutStory

اپلیکیشن ساخت استوری

اپلیکیشن CutStory ابزاری ساده برای ایجاد برش‌های ۱۵ ثانیه‌ای روی ویدیوها جهت استفاده در استوری اینستاگرام است. این برنامه از بیشتر فرمت‌های ویدیویی پشتیبانی می‌کند و رابط کاربری ساده‌ای دارد که استفاده از آن را آسان کرده است. به کمک اپ گفته شده، کاربران دیگر نگران رعایت محدودیت زمانی در هر استوری نخواهند بود و به راحتی می‌توانند توالی نامحدودی از ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای بسازند.

CutStory insta stories editor
undefined

CutStory insta stories editor

سازنده: LLC Sport Star Management قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی: undefined
سیستم عامل: iOS حجم: ۲۷۴ مگابایت زبان: undefined

۱۰. برنامه 8mm

اپلیکیشن ساخت استوری

برنامه 8mm جهت فیلمبرداری به سبک رترو و قدیمی طراحی شده است که می‌تواند حال و هوای قدیمی و نوستالژیک به استوری‌های اینستاگرام بدهد. همچنین امکان افزودن افکت به ویدیوهای از پیش ضبط شده نیز وجود دارد. متاسفانه این اپلیکیشن تنها برای iOS در دسترس قرار گرفته و خبری از نسخه اندروید نیست؛ اگرچه جایگزین‌های مشابه بسیاری برای اندروید وجود دارند. کاربران می‌توانند از میان ۷ نوع لنز مختلف و ۱۲ سبک متفاوت اقدام به ضبط ویدیوها کنند. همچنین ۲ قالب رایگان و ۳ قالب پریمیوم در دسترس کاربران قرار دارد.

8mm Vintage Camera
undefined

8mm Vintage Camera

سازنده: .NEXVIO INC قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی: undefined
سیستم عامل: iOS حجم: ۲۸ مگابایت زبان: undefined

۱۱. برنامه GoDaddy Studio

اگر به دنبال اضافه کردن متن یا جلوه‌های گرافیکی به تصاویر یا ویدیوهای خود جهت به اشتراک‌گذاری در استوری‌های اینستاگرام هستید، برنامه GoDaddy Studio می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. مهم‌ترین ویژگی مثبت این عنوان، بهره‌مندی از تعداد زیادی قالب و فونت آماده است که می‌تواند در وقت کاربران صرفه‌جویی به عمل آورد و جهت ساخت استوری‌های جذاب مورد استفاده قرار بگیرد.

اپلیکیشن ساخت استوری

انیمیشن‌های مختلف، یکی دیگر از نقاط قوت اپلیکیشن GoDaddy Studio به شمار می‌روند که ترکیب آن‌ها با قالب‌های آماده می‌تواند نتیجه مطلوبی را در پی داشته باشد. همچنین با مراجعه به استوری‌های ساخته شده توسط دیگر کاربران می‌توانید ایده‌های جالبی بگیرید که حتما در آینده مفید واقع خواهند شد.

دانلود رایگان برنامه GoDaddy Studio

GoDaddy Studio: Graphic Design
سرگرمی

GoDaddy Studio: Graphic Design

سازنده: GoDaddy Mobile, LLC قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: سرگرمی
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۳۲ و ۱۳۲ مگابایت زبان: انگلیسی

۱۲. برنامه ویرایشگر VSCO

اپلیکیشن VSCO یکی از محبوب‌ترین ویرایشگرهای تصویر و ویدیو است که به صورت رایگان در دسترس کاربران اندروید و iOS قرار دارد. البته برای بهره‌مندی از تمامی ویژگی‌های این عنوان باید به سراغ پرداخت حق اشتراک رفت. تمرکز اصلی اپ روی ارائه فیلترهای رنگی گوناگون قرار دارد که می‌تواند برای یکپارچه‌سازی ظاهر استوری‌های صفحات اینستاگرام مورد استفاده قرار بگیرد.

اپلیکیشن ساخت استوری

برنامه VSCO ابزارهای قابل قبولی را هم در زمینه ویرایش تصویر و ویدیو درون خود جای داده است؛ اما اگر به سراغ امکانات پیشرفته‌تری هستید، بهتر است از عناوین حرفه‌ای‌تر مثل Snapseed و Photoshop Express استفاده نمایید. همچنین با مراجعه به مطالب «جعبه ابزار: معرفی بهترین برنامه‌ها برای ویرایش عکس در آیفون و آیپد» و «جعبه ابزار: معرفی بهترین برنامه‌های ویرایش تصویر برای اندروید» نیز قادر خواهید بود با سایر عناوین برتر در این زمینه آشنا شوید.

دانلود رایگان برنامه VSCO

VSCO: Photo & Video Editor
عکس و فیلم

VSCO: Photo & Video Editor

سازنده: Visual Supply Company قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی: عکس و فیلم
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۶۶ و ۱۴۸ مگابایت زبان: انگلیسی

۱۳. اپلیکیشن ساخت استوری Motionleap

اگر عکس‌های جذابی برای استوری کردن در اختیار دارید، اما می‌خواهید با متحرک کردن آن‌ها توجه بیشتری از مخاطب جلب کنید؛ برنامه Motionleap می‌تواند به کمک شما بیاید. این عنوان به صورت اختصاصی روی متحرک‌سازی تصاویر ثابت و افزودن المان‌های انیمیشینی به آن‌ها تمرکز دارد که ابزار مناسبی برای صفحات اینستاگرام مرتبط با کسب و کارها محسوب می‌شود.

اپلیکیشن ساخت استوری

در کنار افکت‌ها و انیمیشن‌های مختلف، برخی قابلیت‌های دیگر مثل جایگزین کردن آسمان یا پس‌زمینه هم درون اپلیکیشن Motionleap در نظر گرفته است که می‌تواند کاربران را از سایر اپ‌ها بی‌نیاز کند. ابزارهای پایه ویرایش تصویر هم درون آن یافت می‌شود؛ اما برای استفاده از برخی امکانات به سراغ نسخه پرمیوم رفت.

دانلود رایگان برنامه Motionleap

Motionleap by Lightricks
عکس و فیلم

Motionleap by Lightricks

سازنده: Lightricks Ltd. قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی: عکس و فیلم
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۰۲ و ۲۱۰ مگابایت زبان: انگلیسی

۱۴. ساخت ویدیوهای تبلیغاتی با برنامه Boosted

اپلیکیشن Boosted عنوانی در جهت ساخت تیزرهای تبلیغاتی بدون داشتن دانش فنی و تجربه قبلی است که گزینه‌ای کاربردی برای کسب و کارهای کوچک و نوپا به شمار می‌رود. قالب‌های آماده در دسته‌بندی‌های گوناگون در اختیار کاربران قرار دارند که می‌توانند با توجه به حیطه فعالیت خود از آن‌ها بهره بگیرند.

اپلیکیشن ساخت استوری

ویرایشگر ویدیو در نظر گرفته شده درون برنامه Boosted امکانات متنوعی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد و فیلترهای رنگی در کنار ویژگی قرار دادن متن دلخواه روی ویدیوها درون آن یافت می‌شود. اگر می‌خواهید با قابلیت‌های دیگر این اپ آشنا شوید، توصیه می‌کنیم به سراغ مطلب «معرفی اپلیکیشن ‌Boosted؛ ابزار ساخت ویدیو و تیزرهای تبلیغاتی رایگان» بروید.

دانلود رایگان برنامه Boosted

Boosted Ad Maker by Lightricks
عکس و فیلم

Boosted Ad Maker by Lightricks

سازنده: Lightricks Ltd. قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی: عکس و فیلم
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۵۴ و ۲۵۴ مگابایت زبان: انگلیسی

۱۵. برنامه ویرایشگر ویدیوی Magisto

اپلیکیشن Magisto محصولی از شرکت مشهور Vimeo است که امکان ویرایش ویدیوها به کمک هوش مصنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. از این عنوان می‌توان برای ساخت ویدیوهای کوتاه جذاب، اسلایدشو و کلاژ استفاده نمود و تاکنون موفق شده است جوایز مختلفی را به خود اختصاص دهد.

اپلیکیشن ساخت استوری

افزودن افکت، المان‌های گرافیکی،‌ فیلترهای رنگی و موسیقی پس‌زمینه از جمله قابلیت‌های برنامه Magisto است. همچنین قالب‌های آماده در دسته‌های گوناگون ارائه می‌شوند که می‌تواند کار افراد را در یافتن موارد دلخواه، آسان‌تر نماید. در نسخه پرمیوم خبری از واترمارک روی ویدیوهای خروجی نیست و می‌توان کلیپ‌هایی با حداکثر زمان ۱۰ دقیقه ایجاد نمود.

دانلود رایگان برنامه Magisto

Magisto Video Editor & Maker
عکس و فیلم

Magisto Video Editor & Maker

سازنده: Magisto by Vimeo قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی: عکس و فیلم
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۲۹ و ۱۱۰ مگابایت زبان: انگلیسی

اگر شما هم تجربه استفاده از اپلیکیشن دیگری برای ساخت استوری‌های جذاب اینستاگرام دارید، بسیار خرسند می‌شویم تا جزئیات آن را با ما و خوانندگان دیجیاتو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

از چه برنامه هایی برای ساخت استوری با گوشی آیفون جذاب استفاده کنیم؟

برنامه های InShot، StoryArt، Unfold، Typorama برای استفاده در سیتسم عامل IOS مناسب هستند.

بهترین اپلیکیشن های ساخت استوری با گوشی اندروید چیست؟

برنامه های InShot ، Microsoft Hyperlapse Mobile، 8mm Vintage Camera و… جزو برنامه های ساخت استوری برای سیستم عامل اندروید است.

معروف‌ترین برنامه ساخت استوری چیست؟

برنامه InShot یکی از معروفترین اپلیکیشن های کاربردی برای ساخت استوری اینستاگرام است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی