ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بنر اعتراضی بنیاد مرزهای الکترونیکی برفراز اپل پارک: گوشی‌های ما را اسکن نکنید!

بنیاد مرزهای الکترونیکی (EFF) که پیشتر خواستار توقف کامل ویژگی ایمنی کودکان اپل شده بود، در جریان رویداد معرفی آیفون ۱۳، بنر بزرگی را بر فراز اپل پارک برافراشت که روی آن جمله «گوشی‌های ما ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲ مهر ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

بنیاد مرزهای الکترونیکی (EFF) که پیشتر خواستار توقف کامل ویژگی ایمنی کودکان اپل شده بود، در جریان رویداد معرفی آیفون ۱۳، بنر بزرگی را بر فراز اپل پارک برافراشت که روی آن جمله «گوشی‌های ما را اسکن نکنید!» دیده می‌شد.

در جریان رویداد کاملا دیجیتالی «کالیفرنیا استریمینگ» اپل که روز سه شنبه، ۲۳ شهریور ماه برگزار شد، بنیاد مرزهای الکترونیکی تصمیم گرفت با استفاده از یک هواپیما و بنر بزرگ پیام اعتراضی خود نسبت به CSAM یا برنامه نظارت بر محتوای حساس و سواستفاده‌های احتمالی از کودکان اپل را نشان دهد. روی این بنر علاوه بر جمله «گوشی‌های ما را اسکن نکنید!» لینک کوتاه‌شده‌ای نیز دیده می‌شود که کاربران را به وب‌سایت EFF و پتیشن ضد برنامه اپل منتقل می‌کرد.

بنیاد مرزهای الکترونیکی

EFF می‌گوید از این نوع تبلیغات هوایی استفاده کرده است تا مطمئن شود توجه همگانی نسبت به برنامه‌های CSAM اپل به تدریج محو نمی‌شود و اپل اعتراض آن‌ها را می‌شنود. EFF همچنین بنر خود را روی مقر اصلی سابق اپل که چهار سال پیش تخلیه شده بود نیز به پرواز در آورد.

اپل اواسط مرداد ماه از برنامه خود در جهت مبارزه با کودک آزاری و جلوگیری از سوء استفاده از کودکان از طریق اسکن کردن تصاویر کاربران قبل از آپلود روی آی‌کلاد رونمایی کرد. بر خلاف گوگل و سایر شرکت‌هایی که از برنامه CSAM پیروی می‌کنند، سیستم اپل از پردازش روی دستگاه برای شناسایی و بررسی تصاویر استفاده می‌کند و EFF از روند آن ناراضی است و از اپل درخواست کرده تا برنامه‌های خود را به طور کامل کنار بگذارد.

با این وجود اپل ماه گذشته اعلام کرد پروژه اسکن تصاویر آی‌کلود خود را که قرار بود پاییز امسال آغاز شود به تعویق انداخته است اما به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها قصد دارند بهینه‌سازی‌هایی را روی آن انجام دهند.

EFF در بیانیه منتشر شده در وبلاگ خود نوشت:

اکنون که رویداد سپتامبر اپل به پایان رسیده است، این شرکت باید با گروه‌هایی که از آن انتقاد کرده‌اند تماس بگیرد و طیف وسیع‌تری از پیشنهادات را در مورد نحوه برخورد با مشکلات دشوار مانند حفاظت آنلاین از کودکان بررسی کند. EFF به نوبه خود، رویدادی را با گروه‌های مختلف برگزار می‌کند تا تحقیقات و نگرانی‌هایی که برای اپل و سایر شرکت‌های فناوری مفید است را به اشتراک بگذارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی