ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ برای تولید نسل بعدی تراشه‌های خودران با تسلا مذاکره می‌کند

طبق گزارش‌های منتشر شده، سامسونگ الکترونیکس در حال مذاکره با تسلا، شرکت تولیدکننده خودروهای برقی است تا تراشه‌های خودران نسل جدید این شرکت را بر اساس فرایند ساخت ۷ نانومتری خود تولید کند. گزارش جدید ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲ مهر ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

طبق گزارش‌های منتشر شده، سامسونگ الکترونیکس در حال مذاکره با تسلا، شرکت تولیدکننده خودروهای برقی است تا تراشه‌های خودران نسل جدید این شرکت را بر اساس فرایند ساخت ۷ نانومتری خود تولید کند.

گزارش جدید توسط یک منبع کره‌ جنوبی منتشر شده است و ادعا می‌کند که هر دو شرکت تسلا و سامسونگ چندین بار در مورد طراحی تراشه با یکدیگر مذاکره کرده‌اند و همچنین نمونه‌های اولیه تراشه‌ها نسل بعدی سیستم خودران تسلا بین آن‌ها مبادله شده است.

تسلا

اگر مذاکرات بین سامسونگ و تسلا با موفقیت انجام شود، انتظار می‌رود غول فناوری کره جنوبی تولید تراشه‌های مورد نظر خود را با استفاده از فرایند ۷ نانومتری آغاز کند. احتمال وقوع چنین اتفاقی بسیار زیاد است، زیرا سامسونگ هم اکنون در حال تولید نسل فعلی کامپیوتری‌های مدل ۳ تسلا است.

همچنین سامسونگ هم اکنون در حال تولید تراشه‌های ۵ نانومتری است اما برای تولید نسل بعد تراشه‌های سیستم خودران تسلا از فرآیند ۷ نانومتری استفاده خواهد کرد تا از عملکرد بالاتر و پایدارتر تراشه در هنگام نصب اطمینان داشته باشد.

هرچند زمان تولید تراشه‌های نسل بعدی تسلا هنوز مشخص نشده است، اما با توجه به اینکه ایلان ماسک مدیر عامل تسلا اخیرا در رویداد AI Day که ماه گذشته برگزار شد اعلام کرد سخت‌افزار جدید فناوری خودران این شرکت برای Cybertruck حدود یک سال آینده عرضه می‌شود، انتظار داریم تولید آن تا چند ماه دیگر آغاز شود.

غول فناوری کره جنوبی هم اکنون پس از TSMC دومین تولیدکننده بزرگ تراشه جهان محسوب می‌شود. در حالی که سامسونگ ۱۷.۳ درصد از سهم این بازار را در اختیار خود دارد، شرکت مستقر در تایوان با سهم ۵۲.۹ درصدی خود فاصله بسیار زیادی با رقیب کره‌ای دارد.

در چند سال گذشته، ساسمونگ در زمینه تولید تراشه سرعت خود را افزایش داده و هم اکنون تلاش می‌کند تا از TSMC پیشی بگیرد. چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام توسط سامسونگ در حال تولید است و این شرکت همچنان از همکاری با سایر شرکت‌ها و انواع دیگر تراشه‌ها استقبال می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی