ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ب‌ام‌و خودروی برقی با برد بیشتر از ۶۰۰ کیلومتر تولید نمی‌کند

کمپانی ب‌ام‌و به عنوان یکی از پیشتازان صنعت خودرو، خود را برای عرضه مدل‌های الکتریکی آماده می‌کند. اما در شرایطی که شماری از رقبا برای فروش محصولات برقی با برد حرکتی 700 کیلومتر و حتی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

کمپانی ب‌ام‌و به عنوان یکی از پیشتازان صنعت خودرو، خود را برای عرضه مدل‌های الکتریکی آماده می‌کند. اما در شرایطی که شماری از رقبا برای فروش محصولات برقی با برد حرکتی 700 کیلومتر و حتی فراتر خیز برداشته‌اند، این شرکت برد 393 مایلی (معادل 600 کیلومتر) را کافی دانسته و برنامه‌ای برای توسعه مدل‌هایی با پیمایش بیشتر ندارد.

حتما در جریان هستید خودروهای الکتریکی به عنوان راهکاری سبز برای آینده صنعت حمل و نقل تبلیغ می‌شوند. این دسته از خودروها با وجود مزایای زیاد، معایبی هم دارند که برد حرکتی کمتر در مقایسه با مدل‌های بنزینی و دیزلی یکی از مهم‌ترین آنهاست. در حال حاضر بسیاری از خودروهای برقی بردی کمتر از 500 کیلومتر در دنیای واقعی دارند. این امر زمانی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم زیرساخت‌های لازم برای شارژ باتری مدل‌های الکتریکی هنوز فراهم نشده و پر شدن باتری این خودروها نیاز به انتظاری نسبتا طولانی مدت است.

آنطور که دیوید فروفینو (David Ferrufino) مدیر پروژه ب‌ام‌و i4 در گفتگو با نشریه استرالیایی Which Car اعلام کرده گسترش شبکه شارژ در نقاط مختلف جهان به معنای اینست که ب‌ام‌و نیازی به برد حرکتی خیلی طولانی و هم‌تراز با رقبایی چون لوسید Air نخواهد داشت.

آقای فروفینو در این رابطه گفته:

«برد هزار کیلومتری یک هدف برای خودروهای الکتریکی ما نیست. ما 600 کیلومتر را برای این دسته از مدل‌ها و 100 کیلومتر را برای مدل‌های هیبریدی شارژی نشانه ‌گرفته‌ایم.»

مدیر پروژه i4 در ادامه صحبت‌های خود افزوده برد حرکتی هر کدام از مدل‌ها متناسب با کلاسش خواهد بود. آقای فروفینو در این رابطه اظهار کرده:

«به عنوان مثال ما فکر نمی‌کنیم برد 600 کیلومتر برای مدلی چون i3 که یک خودروی شهری است، لازم باشد، اما نسبت به iX و i4 معتقدیم توانایی پیمایش 600 کیلومتر راهکاری مشتری‌پسند است.»

آقای فروفینو تاکید کرده در کنار بهبود تکنولوژی باتری، شبکه شارژ نیز در حال گسترش است، به همین خاطر سفر از نروژ به ایتالیا با یک خودروی برقی می‌تواند به تجربه لذت‌بخشی تبدیل شود.

بد نیست اشاره کنیم ب‌ام‌و i4 قادر است با شارژ کامل تا 590 کیلومتر را طی کند. این خودرو به فناوری شارژ سریع مجهز بوده و با 31 دقیقه شارژ میزان انرژی باتری آن از 10 به 80 درصد می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • 68peyman
    68peyman | ۲ مهر ۱۴۰۰

    برد حرکتی بیشتر اتفاقا بهتره فکر کن یکبار شارژ کنی 2000 کیلومتر باهاش برونی کسی که شخصی سواره دیگه تا 1 ماه دغدغه تموم شدن باتری نداره

مطالب پیشنهادی