ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مینگ-چی کو: تولید مک‌بوک ایر جدید تابستان آینده شروع می‌شود

تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو» در جدیدترین یادداشتش برای سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کرده اپل تولید انبوه مک‌بوک ایر جدید را اواسط ۲۰۲۲ کلید می‌زند. به گفته این تحلیلگر، باید منتظر شروع تولید انبوه این لپ‌تاپ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ مهر ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو» در جدیدترین یادداشتش برای سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کرده اپل تولید انبوه مک‌بوک ایر جدید را اواسط ۲۰۲۲ کلید می‌زند.

به گفته این تحلیلگر، باید منتظر شروع تولید انبوه این لپ‌تاپ جدید کوپرتینویی‌ها در اواخر فصل دوم یا اوایل فصل سوم ۲۰۲۲ باشیم. در گذشته کو پیش‌بینی کرده بود اپل به سراغ نمایشگر Mini-LED و تراشه بهبودیافته سری M می‌رود.

نسل بعدی مک‌بوک ایر احتمالا طراحی مشابه با نسل جدید مک‌بوک پرو خواهد داشت، البته هنوز کوپرتینویی‌ها از این لپ‌تاپ‌ها رونمایی نکرده‌اند و انتظار داریم این محصولات در نسخه‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی روانه بازار شوند. در کنار سبک طراحی جدید، احتمالا باید منتظر عرضه مک‌بوک ایر جدید در رنگ‌های متنوع هم باشیم.

هنوز بطور دقیق نمی‌دانیم این محصول با چه هدفی تولید می‌شود و چه نقشی را در سبد محصولات اپل برعهده می‌گیرد. گزارش‌ها در اوایل سال جاری میلادی پیش‌بینی کرده بودند که نسل بعدی مک‌بوک ایر نسبت به نسل کنونی‌اش در رده بالاتری قرار می‌گیرد، با این حال اطلاع دقیقی از نحوه قیمت‌گذاری آن نداریم. اگر اپل تصمیم به افزایش قیمت این محصول بگیرد، می‌تواند روی فروش خودش یا حتی مک‌بوک پرو تاثیر منفی داشته باشد.

مک‌بوک ایر جدید ۲۰۲۲

کو همچنین در جدیدترین یادداشتش گفته اپل میزان سفارشات مک‌بوک‌های مجهز به اپل سیلیکون را به علت مواردی مانند کمبود قطعه و تغییر در تقاضای بازار در نیمه اول ۲۰۲۲ به میزان ۱۵ درصد کاهش می‌دهد.

به گفته کو، مهم‌ترین مشکل در تامین قطعه مربوط به سیلیکون IC مدیریت توان می‌شود. این تحلیلگر همچنین به مدت زمان تحویل چنین قطعه‌ای از سوی «تگزاس اینسترومنتس» اشاره کرده و گفته بیشترین زمان تحویل آن به ۵۲ هفته می‌رسد.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد اپل خودش را برای دوران پساکرونا و زمانی که دیگر دورکاری مانند امروز موردتوجه شرکت‌ها و کارمندان قرار ندارد، آماده می‌کند. در کنار چنین موضوعی، کاهش قدرت خرید افراد هم می‌تواند تاثیر منفی روی تقاضا برای مک‌بوک داشته باشد.

اپل پیش از معرفی مک‌بوک ایر جدید، از مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی رونمایی می‌کند، بنابراین می‌توانیم قبل از ۲۰۲۲ از سبک طراحی تازه کوپرتینویی‌ها مطلع شویم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی