ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Pokemon Unite؛ پوکمون‌ها به جان هم می‌افتند

بازی Pokemon Unite یکی از مورد انتظارترین بازی‌های امسال برای پلتفرم موبایل بود که بالاخره در هفته‌ی گذشته منتشر شد و در مجموع هم نظرات مثبتی از طرف کاربرانش دریافت کرد. به همین بهانه در ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۵ مهر ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

بازی Pokemon Unite یکی از مورد انتظارترین بازی‌های امسال برای پلتفرم موبایل بود که بالاخره در هفته‌ی گذشته منتشر شد و در مجموع هم نظرات مثبتی از طرف کاربرانش دریافت کرد. به همین بهانه در ادامه‌ی مطلب نگاهی به این بازی خواهیم داشت تا ببینیم آیا ترکیب کردن پوکمون‌ها و سبک MOBA ایده‌ی خوبی بوده یا نه؟‌

بازی‌های سبک موبا، بازی‌های چند نفره و آنلاینی هستند که نوع خاصی از مبارزات را به تصویر می‌کشند و می‌توان گفت معروف‌ترین بازی این سبک در موبایل فعلا League of Legends: Wild Rift است که حالا رقیب قدرتمندی مثل بازی Pokemon Unite را در راه دارد.

در بازی Pokemon Unite هر تیم می‌تواند متشکل از حداکثر پنج بازیکن باشد. هر یک از بازیکنان یک پوکمون را انتخاب می‌کنند و وارد میدان رقابت می‌شوند تا در برابر پوکمون‌های وحشی از خود دفاع کنند و انرژی و EXP کسب کنند. هرچه EXP بیشتری به دست بیاورید؛ سطح پوکمون شما بالاتر می‌رود و در حقیقت قوی‌تر می‌شود.

انرژی برای شما امتیازآور است و به واسطه‌ی آن برنده مسابقه خواهید بود اما این با آنچه از سبک موبای کلاسیک دیده‌ایم، متفاوت است زیرا برای تبدیل انرژی به امتیاز باید به نزدیکی تیم مقابل بروید و انرژی را مثل یک توپ داخل حلقه‌های طلایی رنگ بیندازید. هر پوکمون با روش متفاوتی این کار را انجام می‌دهد که در نوع خودش خلاقانه و جالب است.

پوکمون‌های وحشی که باید با آن‌ها بجنگید، چندان چالش برانگیز نیستند اما هر یک از حلقه‌های تبدیل انرژی فقط تا یک حد مشخصی قابل استفاده هستند و پس از آن از کار می‌افتند بنابراین هر چه انرژی بیشتری کسب کنید باید به طرف حلقه‌های بعدی بروید و بیشتر به دشمن نزدیک شوید.

گیم‌پلی بازی Pokemon Unite برای افرادی که در این سبک تازه وارد هستند ساده‌تر خواهد بود اما از طرفی هم ممکن است برای بازیکنانی که به سبک همیشگی موبا عادت دارند جذاب نباشد. انتخاب این سبک و به خرج دادن چنین خلاقیتی مثل یک تیغ دو لبه است اما به نظر می‌رسد که تا به حال توانسته نظرات مثبتی دریافت کند.

بیست پوکمون در لیست کاراکترها وجود دارند که هر کدام بخشی از یک دسته‌بندی به خصوص هستند. پنج دسته‌بندی در بازی وجود دارد که بر اساس توانایی‌های کاراکترها نام‌گذاری شده مثلا پوکمون‌هایی که بهتر می‌توانند از پس پوکمون‌های وحشی بربیایند و امتیاز زیادی دریافت کنند در دسته حمله‌کننده قرار دارند و پوکمون‌هایی که راحت از پا در نمی‌آیند، در دسته دفاع‌کننده‌ها جا می‌گیرند.

یک تیم متعادل در بازی سبک موبا اهمیت بسیار بالایی دارد و بازی Pokemon Unite در این بخش بسیار خوب عمل کرده. با اینکه تعداد کاراکترها هنوز خیلی زیاد نیست، اما با وجود نقش‌های متنوع و کاراکترهایی که می‌توانند به خوبی نقاط ضعف یکدیگر را پوشش دهند، بازیکنان می‌توانند یک تیم عالی بسازند.

کنترل‌های بازی روان هستند و تقریبا مشابه همان چیزی هستند که تا به حال در بازی‌های سبک موبا دیده‌ایم. اگر قبلا این سبک را تجربه نکرده‌اید، نگران نباشید فقط کمی زمان می‌برد تا به آن عادت کنید. مینی مپ هم که از واجبات این سبک است در گوشه‌ی صفحه جا خوش کرده و با ضربه زدن روی آن می‌توانید کل نقشه را ببینید.

در کل می‌توان گفت بازی Pokemon Unite ارزش امتحان کردن را دارد و به خوبی توانسته فرنچایز پوکمون و سبک موبا را ترکیب کند و از طرفی هم خلاقیتی به خرج داده که برای بازیکنان غیر حرفه‌ای و تازه وارد در سبک موبا مناسب است.

Pokemon Unite

Pokemon Unite

سازنده: The Pokemon Company قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۸۱۰.۵/۶۳۸ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی