ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تعویض نمایشگر آیفون ۱۳ در تعمیرگاه‌های متفرقه باعث از کار افتادن Face ID می‌شود [تماشا کنید]

گوشی‌های آیفون ۱۳ به تازگی در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند ولی ظاهرا اگر کاربران نمایشگر آیفون ۱۳ را توسط تعمیرگاه‌های شخص ثالث تعویض کنند، قابلیت Face ID از کار می‌افتد. به نظر می‌رسد با سری ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ مهر ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

گوشی‌های آیفون ۱۳ به تازگی در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند ولی ظاهرا اگر کاربران نمایشگر آیفون ۱۳ را توسط تعمیرگاه‌های شخص ثالث تعویض کنند، قابلیت Face ID از کار می‌افتد.

به نظر می‌رسد با سری آیفون ۱۳، اپل انجام تعمیرات توسط تعمیرگاه‌های شخص ثالث را برای مشتریان سخت‌تر کرده است. همانطور که در ویدیوی تعمیر گوشی مشخص شد، نمایشگر آیفون ۱۳ برای عملکرد Face ID هیچ اجزای جداگانه‌ای ندارد، زیرا تمام قطعات سیستم TrueDepth در خود آیفون قرار گرفته‌اند. با این وجود، اگر نمایشگر آیفون ۱۳ خود را با یک واحد «غیر اصلی» یا حتی اصلی جایگزین کنید، Face ID دستگاه شما دیگر کار نخواهد کرد، زیرا ظاهرا هیچ سخت‌افزاری برای این فناوری در داخل نمایشگر وجود ندارد. به نظر می‌رسد اپل با این اقدام به کاربران پیشنهاد می‌کند تا برای انجام تعمیرات فقط به نماینده‌های رسمی خود مراجعه کنند.

اپل از زمان‌های گذشته با انتقاداتی روبرو شده که تعمیر محصولات خود را برای تعمیرگاه‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات شخص ثالث مشکل کرده است. هم اکنون کاربران در منوی تنظیمات می‌توانند اصلی بودن نمایشگر دوربین گوشی آیفون خود را بررسی کنند. اپل ادعا می‌کند که این اعلان‌ها به مشتریان کمک می‌کند تا از اصلی بودن قطعات گوشی خود مطمئن شوند که با این وجود اطمینان حاصل می‌شود گوشی‌های کاربران فقط توسط تکنسین‌های معتبر اپل تعمیر می‌شوند.

اپل برنامه تعمیر آیفون مستقل خود را برگزار می‌کند که هر شرکت یا مرکز تعمیرات شخص ثالثی می‌تواند در آن‌ حضور داشته باشد و پس از طی کردن مراحل مشخص شده، به ارائه دهنده خدمات مجاز اپل تبدیل شود. برنامه اپل در دسترس کشورهای بیشتری از جهان قرار گرفته است اما در مقایسه با مراکز تعمیرات مستقل دیگر، قیمت‌های بالاتر، زمان انتظار طولانی‌تر و خدمات ضعیف‌تری را به مشتریان ارائه می‌کنند.

در نهایت باید اشاره کرد از کار افتادن Face ID پس از تعمیر نمایشگر اگر یک اشکال ساده iOS 15 باشد، اپل می‌تواند با ارائه بروزرسانی‌های جدید آن را برطرف کند. با این حال بسیار بعید به نظر می‌رسد که چنین امری به اشکالات نرم‌افزاری مربوط شود. در نتیجه باید منتظر اظهارنظر رسمی اپل درباره این مشکل باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • noisymind
    noisymind | ۶ مهر ۱۴۰۰

    این کار تو کشور ما که به خدمات اپل دسترسی نداریم خیلی خوب نیست ولی حداقل یک مزیت هم داره! اونم اینه که گوشی اپلی که اپل آیدی داشته باشه و آیکلودش فعال هم باشه رو هیچ کس دیگه ای نمیتونه باز کنه و تو اینجا وقتی گوشی رو میدزدن بیشتر قطعات اون گوشی استفاده میشه، که با این کار حداقل برخی قطعات هم دیگه به کار اونهایی که گوشی دزدی میخرن نمیخوره!

مطالب پیشنهادی