ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسکایپ با قابلیت‌ها و طراحی جدید به‌روز می‌شود

مایکروسافت در حال آزمایش نسخه بهبودیافته‌ای از اسکایپ با سرعت بیشتر، اعتمادپذیری بالاتر و ظاهری مدرن‌تر است. این شرکت می‌گوید مدت‌هاست با توجه به بازخوردها در حال بهینه‌سازی اسکایپ است و ظرف چند ماه آینده ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ مهر ۱۴۰۰ | ۲۲:۴۵

مایکروسافت در حال آزمایش نسخه بهبودیافته‌ای از اسکایپ با سرعت بیشتر، اعتمادپذیری بالاتر و ظاهری مدرن‌تر است. این شرکت می‌گوید مدت‌هاست با توجه به بازخوردها در حال بهینه‌سازی اسکایپ است و ظرف چند ماه آینده تغییرات جدیدی را در این نرم‌افزار اعمال می‌کند.

مایکروسافت می‌گوید بیشترین تغییر اسکایپ در بخش Call Stage اتفاق افتاده است. جدولی که در حین تماس نشان داده می‌شود، در آینده صرف‌نظر از اینکه افراد ویدیو را فعال کرده باشند یا نه، همه کاربران حاضر در تماس را دربر خواهد گرفت.

نسخه جدید اسکایپ همچنین تم‌ها و چیدمان‌های جدیدی را به این حالت نمایشی اضافه می‌کند. در این نسخه می‌توانید بین حالت نمایش بلندگو، شبکه‌ای، گالری بزرگ، Together Mode و حتی نمایش محتوا انتخاب داشته باشید. همچنین می‌توانید فقط افرادی را نشان دهید که ویدیو را فعال کرده‌اند.

تم‌های جدید و رنگی اسکایپ به‌زودی به همراه دکمه‌های جدید، پنل جانبی بهبودیافته و آیکن‌هایی که از طراحی Fluent Design بهره می‌برند، در دسترس قرار می‌گیرند. کاربرانی که حساب کاربری‌شان آواتار نداشته باشد هم به جای عکس با طیف‌های رنگی جدیدی نمایش داده می‌شوند تا مخاطب به راحتی بتواند آن‌ها را تشخیص دهد.

البته تغییرات اسکایپ فقط به تغییرات ظاهری محدود نمی‌شود. تیم توسعه این نرم‌افزار در پستی در وبلاگ خود می‌گوید: «هرچند تغییرات ظاهری این نسخه را بسیار دوست داریم، ولی می‌دانیم که این تغییرات کافی نیستند. می‌دانستیم که باید روی عملکرد نرم‌افزار تمرکز داشته باشیم تا تجربه استفاده از اسکایپ را ارتقا دهیم.» مایکروسافت مدعی است سرعت عمل نسخه اندروید این برنامه را در سناریوهای کلیدی بیش از ۲۰۰۰ درصد و در نسخه دسکتاپ ۳۰ درصد افزایش داده است.

اسکایپ در آینده از همه مرورگرها پشتیبانی خواهد کرد. تیم توسعه این نرم‌افزار می‌گوید: «معتقدیم که تجربه اسکایپ باید بدون توجه به مرورگر یا دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید بی‌تکلف، در دسترس و قابل اعتماد باشد، پس پشتیبانی از همه مرورگرها را فراهم خواهیم کرد.»

برخی از این بهینه‌سازی‌ها همین حالا در دسترس قرار گرفته‌اند ولی برخی از آن‌ها در طول ماه‌های آتی منتشر می‌شوند. برای مثال، صدای سفارشی برای نوتیفیکیشن‌ها هم‌اکنون در اختیار کاربران است اما قابلیت TwinCam که اجازه می‌دهد دوربین گوشی را به تماس اضافه کنید، در آینده در دسترس قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی